[EN/ES] The way I practice with the instrument / La forma en que práctico con el instrumento.

5

  • 350
  • 0
  • 2.770
  • Reply

  • Open in the desktop app ADD TO PLAYLIST

    jking

    Published on May 27, 2021
    About :

    English:

    The way I practice with the instrument

    The really important thing about practices in the musical field according to my appreciation and understanding, does not consist of long and extensive days of daily practices, on the contrary, the brain stops assimilating information after 45 minutes and stays with what it could absorb during the first 40 or 45min.

    As I said before, it does not consist of long hours, but rather in small "effective and conscious" periods in which we can assimilate and nurture in a good way, thus giving the brain and our muscular memory time to retain the practice in question.

    Each musician separates the different "Subjects" within the music that their instrument may require of them, or it also depends on the objective that they have as musicians.

    56464455_887085678321533_4548270658747283764_n.jpg

    Personally, I separate my practice into 4 areas that are:

    IMPROVISATION, GROOVE, READING AND TRANSCRITION, AND LISTENING TRAINING.

    In general, I try to practice improvisation 2 days a week with different backing tracks, in periods of 45 min, where I analyze the harmony and find the possibilities of thinking about those harmonic progressions and I create and discover resources within my language.

    When I practice grooving I usually do it in 3 sets of 45min, also 2 days a week, in this "Materia" I dedicate myself to creating bases with the bass, to the rhythmic fundamentals as the sustenance of a band.

    Reading and transcription is one of the practices that I like the most, I usually analyze scores, and try to read and interpret them in the most coherent way possible, taking into account everything that is seen on paper, in order to make sense of it. correct to the piece, it is usually practical I perform it with songs that I have never heard.

    Transcription and listening training go hand in hand, what do I do? I study solos of saxophonists or pianists, I take them out on my instrument and then I dedicate myself to writing them, it really is a very fun practice that many times represents a challenge!

    All this in 3 daily batches of 45min one subject per day!

    Español:

    Lo realmente importante de las prácticas en el ámbito musical según mi apreciación y entendimiento, no consiste en largas y extensas jornadas de prácticas a diario, por el contrario, el cerebro luego de 45min deja de asimilar información y se queda con lo que pudo absorber durante los primeros 40 o 45min.

    Como dije anteriormente no consiste en largas jornadas, sino en pequeños periodos "Efectivos y conscientes" en los que podemos asimilar y nutrinos de buena manera, dando de esta forma tiempo al cerebro y a nuestra memoria muscular de retener la práctica en cuestión.

    Cada músico separa las diferentes "Materias" dentro de la música que puede exigirle su instrumento, o depende también del objetivo que ellos tengan como músicos.

    32048569_2083546528554879_584267525378801664_n.jpg

    En lo personal yo separo mi práctica en 4 áreas que son:

    IMPROVISACION, GROOVE, LECTURA Y TRANSCRICION, Y ENTRENAMIENTO AUDITIVO.

    Por lo general trato de practicar improvisación 2 días a la semana con diferentes backing tracks, en periodos de 45 min, donde analizo la armonía y encuentro las posibilidades de pensar sobre esas progresiones armónicas y voy creando y descubriendo recursos dentro de mi lenguaje.

    Cuando practico groove suelo hacerlo en 3 tanda de 45min también 2 días a la semana, en esta "Materia" me dedico a la creación de bases con el bajo, a los fundamentos rítmicos como sustento de una banda.

    La lectura y la transcricion es una de las prácticas que más me gustan, suelo analizar partituras, y tratar de leerlas e interpretarlas de la manera más coherente posible teniendo en cuenta todo lo que se ve en el papel, con la finalidad de darle el sentido correcto a la pieza, por lo general está práctica la realizo con canciones que nunca he escuchado.

    La transcripción y el entrenamiento auditivo van de la mano, que hago? Estudio solos de saxofonistas o pianistas, los saco en mi instrumento y luego me dedico a escribirlos, realmente es una práctica muy divertida que muchas veces representa un reto!

    Todo esto en 3 tandas diarias de 45min una materia por día!

    All content is my authority / Todo el contenido es de mi autoridad.
    The chords or melodies used in the content may be my property or the original author / Los acordes o melodías utilizados en el contenido pueden ser de mi propiedad o del autor original.

    Thanks to @OCDB from the @OCD team, @usainvote @kpine @anggreklestari @OCD @threespeak @appreciator @theycallmedan @cervantes @curangel @hive-193816 for your great support.

    God Bless You!!!

    Gracias a @OCDB del equipo de @OCD, a @theycallmedan @threespeak ,@anggreklestari @OCD @appreciator @theycallmedan @cervantes @curangel @hive-193816 @usainvote y @kpine por su gran apoyo.

    Dios les Bendice!!!

    Tags :

    bass music threespeak hive hivenetwork

    Woo! This creator can upvote comments using 3speak's stake today because they are a top performing creator! Leave a quality comment relating to their content and you could receive an upvote worth at least a dollar.

    Their limit for today is $0!
    Comments:
    Time until jking can give away $0 to their commenters.
    0 Days 0 Hours 0 Minutes 0 Seconds
    Reply:

    To comment on this video please connect a HIVE account to your profile: Connect HIVE Account

    More Videos

    03:39
    20 views a year ago $
    02:36
    3 views 2 years ago $