(ENG/ESP) kof maximum Impact 2 (review)

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    janusmolinovsky

    Published on Aug 26, 2023
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    PInk & Purple Simple Gaming Stream YouTube Thumbnail.gif

    the video gameplay is audio in Spanish


    Good morning to all video game lovers in #hive, this time I come to talk and review a 3D fighting game of The king of fighters saga.

    ! [castellano]
    Muy buenas a todos los amantes de los videojuegos en #hive, en esta ocasión vengo a hablar y a reseñar un juego 3D peleas de la saga The king of fighters


    logo.JPG

    source

    First of all before judging a game the obvious thing is to test it to feel the gravity of the characters and the repertoire of things that can offer us, so giving this premise I dare to ensure that this game.

    "The king of fighters Maximo impact 2"
    delivers a very enjoyable gaming experience.

    but why do I think this?

    ! [castellano]
    Primero que todo antes de juzgar un juego lo obvio es testearlo para asi sentir la gravedad de los personajes y el repertorio de cosas que nos pueden ofrecer, asi que dando esta premisa me atrevo a asegurar que este juego

    "The king of fighters Maximo impact 2"

    entrega una buenas experiencia de juego muy disfrutable.

    ¿pero porque opino esto?


    clark.jpg

    Obviously the KOF games deliver almost the (same) in each installment, the only thing that changes is one or another team of extra characters as new, but in general contexts 2D games are very similar to each other.

    ! [castellano]
    obviamente los juegos de KOF entregan casi lo (mismo) en cada entrega, lo unico que cambian es uno que otro equipo de personajes extras como nuevos, pero en contextos generales los juegos 2D son muy iguales entre si.


    img1.JPG

    Source

    The difference with this game "The king of fighters Maximo impact 2" is the great freedom to create combos in the middle of the battle, that is to say, out of the classic known commands that every character has (kof standard) as the turns forward and basic attacks, in this delivery we present an improvement to this mechanics which is to make combos by pressing several times a button repeatedly and then switching to another one

    example: 3 times strong fist + lever held back and kick "is basically a totally new combo".

    Then a combination of other buttons in a similar way.

    ! [castellano]
    La diferencia con este juego "The king of fighters Maximo impact 2" es la gran libertad de crear combos en medio de la batalla, es decir, fuera de los comandos clásicos conocidos que tiene todo personaje (estandarde kof) como los giros hacia adelante y los ataques básicos, en esta entrega nos presentan una mejora a esta mecánica la cual es hacer combos oprimiendo varias veces un botón repetidamente y luego cambiando a otro
    ejemplo: 3 veces puño fuerte + palanca sostenida hacia atrás y patada " es básicamente un combo totalmente nuevo"

    luego una combinación de otros botones de forma similar.


    terry.jpg

    Therefore, the range of new attacks repertoire is impressive, because you can make crawling combos (at ground level), then the classic commands of the character, then a super power ... and after that a finish when the opponent is stunned on the ground.

    ! [castellano]
    Por ello el abanico de repertorio de nuevos ataques, pues puedes hacer combos rastreros (a nivel del suelo), luego los comandos clasicos del personaje, luego de esto un super poder...y despues de esto un remate cuando el rival esta aturdido en el suelo.


    kyos.JPG


    Source

    Literally the great amount of combinations makes the game very dynamic, as it gives us enough freedom to empower each player individually and deliver a new game experience.

    ! [castellano]
    Literalmente la gran cantidad de combinaciones hace el juego muy dinamico, pues nos da bastante libertad para potenciar a cada jugador de forma individual y entregar una nueva experiencia de juego.


    mai.jpg

    source

    Some will say, but if you pause and see the list of commands this reminds me of the combos of Teken.

    You could say that yes, although as I explain you are not obliged to mark them to the letter, because unlike Teken, this game is extremely fast and it is not necessary to do the combos exactly so that they appear on the screen.

    That is to say, legally you can play against an inexperienced player and have him mash buttons at random and he can literally beat you.

    That's why the game is quite fluid in that aspect, since it is not governed like the classic 2D Kof, that if you don't mark the buttons in the perfect sequence, you lose the chain of attacks.

    ! [castellano]
    Algunos diran , pero si pones pausa y ves la lista de comandos esto me recuerda a los combos de Teken.

    Podría decirse que si, aunque como explico no estas obligado a marcarlos al pie de la letra, ya que a diferencia de teken, este juego es supremamente rápido y pues no es necesario acertar los combos de forma exacta para que salgan en pantalla.

    Es decir, legalmente puedes jugar contra un jugador inexperto y que este aplaste botones al azar y pues literalmente él te puede ganar.

    Por eso el juego es bastante fluido en ese aspecto, ya que no se rige como los kof clasicos 2D, que si no marcaste los botones en la secuencia perfecta, pierdes la cadena de ataques.

    the-king-of-fighters-maximum-impact-the-king-of-fighters-xiii-kof-maximum-impact-2-fatal-fury-king-of-fighters-king-b9ffbb799b3d3c3bba14038844f85a02.png

    Source


    That's why the game is very competitive, because if by trial and error you mix combinations that you find effective... and you repeat them in another duel, you are legally personalizing your character to profile him as a favorite.

    And yes, many characters like clark are a great danger here, because with the new combinations before attacks and superpowers the thing already looks good with some characters that are (heavy and limited in their commands in 2D).

    Some people anchored to the traditional kof may feel that (their game power went down the drain) because their knowledge base may not be effective if the opponent is defending and attacking in a totally new way, but after you try it for half an hour you will understand that the game is better this way so that everyone can play in a less mechanical and more realistic way (trying to survive in the middle of the duel).

    But it's just a matter of practicing for a slight moment some random buttons and then add them now to your known repertoire of your favorite character, so that after that, you feel that you customize and enjoy your character even more.

    These are the characters of the Maximum Impact saga:

    ! [castellano]
    Por ello el juego es muy competitivo, pues si a prueba y error mezclas combinaciones que te resultan efectivas...y las repites en otro duelo, legalmente estas personalizando a tu personaje para perfilarlo como favorito.

    Y si, muchos personajes como clark son un gran peligro aqui, pues con las nuevas combinaciones antes de ataques y superpoderes la cosa ya pinta para bien con algunos personajes que son (pesados y limitados en sus comandos en el 2D)

    Puede que algunas personas ancladas al kof tradicional sientan que (su poder de juego se fue al caño) pues su conocimiento base puede que no sea efectivo si el rival esta defendiéndose y atacando de una forma totalmente nueva, pero luego de que lo pruebes por media hora entenderas que el juego es mejor asi para que todos puedan jugar de una forma menos mecanica y mas realista (tratando de sobrevivir en medio del duelo).

    Pero solo es cuestión de practicar un leve momento algunos botones al azar y pues añadirlos ahora a tu repertorico conocido de tu personaje favorito, asi que luego de ello, sientes que personalizas y disfrutas aun mas a tu personaje.

    Estos son los personajes de la saga Maximo impact:


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    Source

    Inevitably I catalogue this Kof as the best 3D game of the existing ones...and yes, I affirm it in a safe way, because the last titles of kof in 3D are visually more aesthetic (or made up), but in playable questions they are very closed in their combos and their attacks, delivering something very flat and boring that is more of the same, (and I say it by own experience, because I have played them and because they do not fill in emotion to levels of adrenaline in versus).

    I think this title "The king of fighters Maximum Impact 2" breaks the mold in the way of game experience that offers the player (and I say this for good), because it keeps you active scheming what new things to do and how to overcome the rival who also has personal combinations of effective attacks.

    Another dynamic point is that if you pass missions you can unlock new costumes or colors for each character, so you literally have a repertoire of costumes for each one.

    Like any game, this one starts with a very limited character roster, but as you play through the game with each character, you unlock other characters in the player selection box.

    ! [castellano]
    Inevitablemente yo catalogo a este Kof como el mejor juego 3D de los existente...y si, lo afirmo de forma segura, pues los últimos títulos de kof en 3D son visualmente mas estéticos ( o maquillados) , pero en cuestiones jugables son muy cerrados en sus combos y sus ataques, entregando algo muy plano y aburrido que es mas de lo mismo, (y lo digo por experiencia propia, pues los he jugado y pues no llenan en emoción a niveles de adrenalina en versus).

    Creo que este titulo "The king of fighters Maximo impact 2" rompe el molde en su manera de experiencia de juego que le ofrece al jugador (y lo digo para bien), pues te mantiene activo maquinando que cosas nuevas hacer y como superar al rival que tenga también combinaciones personales de ataques efectivos.

    Otro punto dinámico es que si pasas misiones puedes desbloquear nuevos trajes o colores para cada personaje, asi que literalmente tiene repertorio de vestuario para cada uno.

    Como todo juego, este empieza con una plantilla de personajes muy limitada, pero a medida que vas pasando el juego con cada uno, pues desbloqueas otros personajes en el cuadro de selección de jugadores.



    PS4Wallpapers.com_maxresdefault-1920x1080.jpg


    Source

    The game also has more expansions, including
    "The king of fighters Maximum impact 2, regulation A", which is basically all the characters already unlocked + some new ones extra.
    But to be honest this version
    "The king of fighters Maximum Impact 2"
    is the most enjoyable as it is the one that presents you with the story mode, alternate costumes, hidden fighters and challenging missions.

    The other version mentioned, is basically a game with the characters already unlocked to fight in versus and nothing else, so in general terms, I'll stick with the maximo impact 2 version.

    So if one day you want to get out of the routine of Kof, give this game a try and you will feel a before and after a magnificent gaming experience.

    ! [castellano]
    El juego tambien cuenta con mas expansiones, entre ellas
    "The king of fighters Maximo impact 2, regulacion A", que es basicamente todos los personajes ya desbloqueados + unos nuevos de forma extra.
    Pero siendo honestos esta version
    "The king of fighters Maximo impact 2"
    es la mas disfrutable pues es la que te presenta el modo historia, los trajes alternos, los peleadores ocultos y los retos de misiones.

    La otra versión mencionada, pues es básicamente un juego con los personajes ya desbloqueados para pelear en versus y nada mas, asi que en planos generales, me quedo con la versión maximo impact 2.

    Asi que si un dia quieres salir de la rutina de Kof, hechale una probada a este juego y sentiras un antes y un despues de una magnifica experiencia de juego.


    Intro


    Resources

    image.png


    PS2
    Game: kof maximum impact 2

    game filmed with: Zblade A7 Cell Phone

    DeepL Translate

    Canva
    intro KofMi2

    VideoPad, editor de vídeo

    Mp4 to gif Online convert

    Logo credits to @hive, Hive Gaming

    Tags :

    hivecg gaming hive gameplay kofmi2 thekingoffighters ps2 spanish uneup hivegaming

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