Gris: Venciendo las Arenas Rojas – Jugabilidad [ESP - ENG]

14

  • 164
  • 0
  • 10.779
  • Reply

  • Open in the desktop app ADD TO PLAYLIST

    soldierofdreams

    Published on Aug 01, 2023
    About :

    Gris es un videojuego de los que te enamora de inmediato, incluso, me atrevo a compararlo con mi dulce favorito: el chocolate, XD. Más allá de las analogías burdas, he decidido continuar con la aventura de la muchacha que perdió la voz y ahora debe recuperarla en una odisea peligrosa. De fondo coexisten los mensajes simbólicos, similares a los retratos rupestres dibujados en las paredes prehistóricas. Para este capítulo en especial, una ventisca de arena roja intentará obstaculizar el camino de nuestra protagonista, ¿lo logrará? Los invito a descubrirlo a continuación.

    Gris is a videogame that makes you fall in love immediately, I even dare to compare it to my favorite candy: chocolate, XD. Beyond the crude analogies, I have decided to continue with the adventure of the girl who lost her voice and now must recover it in a dangerous odyssey. In the background coexist symbolic messages, similar to the cave portraits drawn on prehistoric walls. For this chapter in particular, a blizzard of red sand will try to hinder the path of our protagonist, will she succeed? I invite you to find out below.


    GIF-230801_173647.gif



    Un poco más sobre esta aventura…


    En el Gameplay anterior les había dicho yo que Gris es un videojuego Indie, y para mi sorpresa, corresponde a “Nomada Studio”, su confección me recuerda a otros títulos, en especial a Journey. Esta temática de ambientes relajantes y mundos simbólicos es una de mis favoritas porque, más que simplemente jugar, nos sumergimos en una dimensión completa de sensaciones auditivas y visuales. Gris no es un simple título relajante, pues en su jugabilidad hallamos trampas peligrosas, puzles complicados y peligros colosales. Cada fragmento de este Indie te llevará por un universo abstracto, en el que solo tú podrás descifrar el enigma para alcanzar la solución.

    Le he puesto mucho interés a este título, y creo que no me equivoqué al elegirlo. Es entretenido, brillante y sensacional. Una combinación perfecta para los reflejos más profundos de la mente.

    More about this adventure...
    In the previous Gameplay I told you that Gris is an Indie videogame, and to my surprise, it corresponds to "Nomada Studio", its design reminds me of other titles, especially Journey. This theme of relaxing environments and symbolic worlds is one of my favorites because, more than just playing, we are immersed in a full dimension of auditory and visual sensations. Gris is not a simple relaxing title, because we find dangerous traps, complicated puzzles, and colossal dangers in its gameplay. Each fragment of this Indie will take you through an abstract universe, in which only you will be able to decipher the enigma to reach the solution.

    I've put a lot of interest in this title, and I don't think I was wrong in choosing it. It is entertaining, brilliant, and sensational. A perfect combination for the deepest reflections of the mind.


    GIF-230801_173835.gifGIF-230801_173758.gif


    En el capítulo de hoy, Gris continúa remontando su camino por el desierto en busca de respuestas. Sin embargo, los peligros que se asoman son trémulos por doquier. El desierto rojo está lleno de mecanismos feroces y arenas salvajes… hay que estar atento a cualquier minúsculo detalle para hallar las luces que guían los senderos. Algunas criaturas ayudarán a Gris a solventar los peligros, sin embargo, parece que estos son incalculables. Menos mal todavía hay esperanza.

    Los templos a los que yo llamo “del dolor” esperan ansiosos para que Gris reanime son engranajes y de forma a los acertijos geométricos. Con mucho, mucho color de por medio.

    In today's chapter, Gris continues to make his way through the desert in search of answers. However, the dangers looming are tremulous everywhere. The red desert is full of fierce mechanisms and wild sands... you have to be attentive to every tiny detail to find the lights that guide the paths. Some creatures will help Gris to solve the dangers, however, it seems that these are incalculable. Fortunately, there is still hope.

    The temples that I call "of pain" anxiously wait for Gris to revive the gears and shape the geometric puzzles. With lots and lots of color in between.


    GIF-230801_173937.gifGIF-230801_173905.gif


    Las arenas rojas son peligrosas, incluso para una muchacha tan valiente como Gris. En este capítulo ella obtendrá una nueva herramienta para seguir buscando su voz… el camino a recorrer apenas comienza, y los desafíos son inimaginables. En estos casos, me gusta citar la frase: a paso lento pero seguro. ¡También funciona en los videojuegos!

    The red sands are dangerous, even for a girl as brave as Gris. In this chapter she will get a new tool to keep searching for her voice... the road ahead is just beginning, and the challenges are unimaginable. In these cases, I like to quote the phrase: slowly but surely - it works in video games too!


    GIF-230801_174044.gifGIF-230801_174012.gif



    Capítulo Anterior - Previous chaptergris1.gif

    Créditos Adicionales


    Recursos extraídos del videojuego Gris - Edición en Catcup.

    Resources taken from the video game Gris - Catcup Edition.

    Tags :

    spanish videojuegos jugabilidad gris geekgamer gameplay aventura pob neoxian

    Woo! This creator can upvote comments using 3speak's stake today because they are a top performing creator! Leave a quality comment relating to their content and you could receive an upvote worth at least a dollar.

    Their limit for today is $0!
    Comments:
    Time until soldierofdreams can give away $0 to their commenters.
    0 Days 0 Hours 0 Minutes 0 Seconds
    Reply:

    To comment on this video please connect a HIVE account to your profile: Connect HIVE Account

    More Videos

    44:24
    4 views a year ago $
    00:35
    0 views 3 months ago $