Prophet Rosa: invocador para fortalece os arqueiros no deck da agua.

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    dreloop07

    Published on Dec 16, 2023
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    This publication was also writen in PORTUGUESE and ENGLISH .
    usa.png Hello this post is a onboard introduction project from BR audience, ENGLISH VERSION AT THE END.

    Olá! Pessoal, sejam bem vindos, @dreloop07 novamente aqui para falar de @splinterlands, agora sim. Jogando com as cartas do novo conjunto “Rebellion” achei um invocador bem interessante, sobretudo se você possui muitas cartas de ataque "ranged".

    Como muitos de vocês, O “Prophet Rosa” é um invocador do novo conjunto "rebellion", com isso ele possui duas opções de escolha antes de começar a batalha. Mais dois de ataque "ranged" para duas cartas do seu baralho ou habilidade "Shield" que reduz ataques "ranged" e "melee". Na prática, temos três possibilidades hipotéticas: fortalece um tanque com habilidade "Shield"ou uma carta com habilidade "Sneak” na última posição e fortalecer o ataque de conjunto de cartas arqueiras.

    Regras uteis:

    Target PracticeGoing the DistanceFog of War
    Como esse invocador fortalece em 2 o ataque de duas cartas significa que você tera mais ofensividade de ataque, já que todas as cartas arqueiras são snipe.Como você só terá apenas o ataque "ranged" disponível, nada melhor como fortalecer esse tipo de taqueSem os ataques "Snipe", "oportunity" e "Sneak" .é muito importante ter o reforço defensivo no tanque com habilidade "Shield".

    É claro que possui uma carta com habilidade "Lookout" tem bastante influência em uma regra como a "Target Practice", pois poderá proteger defensivamente algumas cartas, por isso importante diversificar o ataque nesse tipo de regra, tendo também o ataque "melee" que não segue essa regra. Por outro lado, em uma regra "Fog of war", é oposto disso já que elá exclui os "Snipe", "oportunity" e "Sneak" da partida.

    Estratégia

    Agora! Pensando numa estratégia para essa combinação, me deparei com uma partida com uma regra bem interessante para testa nossa estratégia. Na regra, “Target Practice”, que em termos de abrangência é a melhor para testa nosso invocador, sobretudo no aspecto de fortalecimento da ofensividade.

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_c5a509270b77e42d1258cdd790112f6d&ref=dreloop07

    Então temos aqui o invocador "Prophet Rosa" do deck da agua , que dar possibilidade de redução de ataque "melee" e "ranged" a um única carta do seu baralho. Além de fortalecer duas cartas arqueiras pode ser meu grande triunfo numa partida com regra “Target Practice”.

    InvocadorProphet Rosa
    invocador que dar a possibilidade de mais 2 de ataque "ranged" e 1 de "shield".

    Como tanque escolhi o “Djinn” traz uma boa possibilidade, dependo da partida, já que possui redução de ataque magico, se adiciona-se a habilidade "shied" ele reduz ataque "ranged" e "melee", porém para essa partida preferir dar uma abrangência maior fortalecendo as cartas arqueiras.

    TanqueDjinn Oshannus
    Carta com habilidade "Void” que reduz ataque magico.

    Minha primeira opção de carta arqueira é a “Sultry Barmaid” leve 3, além de ter ataque amplificado pelo invocador, ela é bem favorecida pela regra de batalha, além possui duas boas habilidades, que podem ser muti útil para retardar a ofensiva adversário.

    Carta arqueirasultry barmaid
    Carta com habilidade "Ambush" Esta unidade atua antes do início da batalha. Stun e faz com que a unidade com atordoamento atinge um alvo, ela tem a chance de atordoar o alvo, fazendo com que ele pule seu próximo turno.

    Outra Carta que achei interessante usar foi a Mar Toren seeker , apesar de já possui a habilidade "Snipe" ainda pode ser útil para se esquivar de algum ataque. Pena que nessa partida meu adversário se utilizou apenas de cartas magicas que tem o tipo de ataque mais eficaz. Mesmo assim seu ataque amplificado faz um belo estrago.

    Carta arqueiraMar Toren seeker
    Carta com habilidade snipe tem como alvo cartas magic e ranged fora da primeira posição e dodge com possibilidade de esquivar de ataques ranged e melee.

    Acredito, que essa é uma boa combinação, com várias cartas de ataque “ranged” possa ser bastante útil, com esse tipo de invocador, porém tem que fica esperto com as últimas batalhas do seu adversário, para saber se ele não estar utilizando, muitas cartas com contragolpe para cartas “ranged”.

    Considerações

    Então é isso, galera! Espero que tenham gostado dessa dica, quando for utilizar cartas arqueiras no baralho da água, principalmente em uma regra como essa que tem a possibilidade de aumentar a área de alcance das cartas arqueiras. Muito Obrigado! Pelas apreciações e boa sorte nas suas estratégias.


    ENGLISH VERSION

    usa.png usa.png usa.png usa.png

    Hello! Guys, welcome, @dreloop07 here again to talk about @splinterlands, now. Playing with the cards from the new “Rebellion” set, I found it to be a very interesting summoner, especially if you have a lot of ranged attack cards.

    Like many of you, The “Pink Prophet” is a summoner from the new "rebellion" set, so he has two options to choose from before starting the battle. Plus two "ranged" attacks for two cards in your deck or "Shield" ability that reduces "ranged" and "melee" attacks. In practice, we have three hypothetical possibilities: strengthen a tank with the "Shield" ability or a card with the "Sneak" ability in the last position and strengthen the attack of a set of archer cards.

    Useful rules:

    Target PracticeGoing the DistanceFog of War
    As this summoner strengthens the attack of two cards by 2 it means that you will have more offensive attack, since all archer cards are snipe.As you will only have the "ranged" attack available, there is nothing better than strengthening this type of attackWithout the "Snipe", "Opportunity" and "Sneak" attacks, it is very important to have defensive reinforcement on the tank with the "Shield" skill.

    Of course, having a card with the "Lookout" ability has a lot of influence on a rule like "Target Practice", as it can protect some cards defensively, so it's important to diversify the attack in this type of rule, also having the "melee" attack that does not follow this rule. On the other hand, in a "Fog of war" rule, it is the opposite of this as it excludes "Snipe", "opportunity" and "Sneak" from the match.

    Strategy

    Now! Thinking about a strategy for this combination, I came across a game with a very interesting rule to test our strategy. In the rule, “Target Practice”, which in terms of scope is the best to test our summoner, especially in the aspect of strengthening the offensive.

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_c5a509270b77e42d1258cdd790112f6d&ref=dreloop07

    So here we have the summoner "Prophet Rosa" from the water deck, which gives the possibility of reducing "melee" and "ranged" attacks to a single card from your deck. In addition to strengthening two archer cards, it could be my biggest triumph in a game with the “Target Practice” rule.

    SummonerProphet Rosa
    summoner that gives the possibility of 2 more ranged attacks and 1 shield.

    As a tank I chose the “Djinn” which offers a good possibility, depending on the match, as it has magical attack reduction, if you add the "shied" ability it reduces "ranged" and "melee" attacks, but for this match I prefer to give a greater scope, strengthening archer cards.

    TankDjinn Oshannus
    Card with "Void” ability that reduces magic attack.

    My first option for an archer card is the “Sultry Barmaid”, light 3, in addition to having an attack amplified by the summoner, it is well favored by the battle rule, and it also has two good skills, which can be very useful in slowing down the opponent's offensive.

    Archer cardsultry barmaid
    Card with "Ambush" ability This unit acts before the start of the battle. Stun and causes the stunned unit to hit a target, it has a chance to stun the target, causing it to skip its next turn.

    Another card that I found interesting to use was Mar Toren seeker, although it already has the "Snipe" ability, it can still be useful for dodging an attack. It's a shame that in this match my opponent only used magic cards that have the most effective type of attack. Even so, its amplified attack does a lot of damage.

    Archer cardSea Toren seeker
    Card with snipe ability targets magic and ranged cards outside of first position and dodge with the possibility of dodging ranged and melee attacks.

    I believe this is a good combination, with several ranged attack cards it can be very useful, with this type the summoner, but you have to be aware of your opponent's last battles, to know if he is not using many cards with counterattacks for “ranged” cards.

    Considerations

    So that's it, guys! I hope you liked this tip when using archer cards in the water deck, especially in a rule like this that has the possibility of increasing the range of archer cards. Thank you very much! Thank you for your appreciation and good luck with your strategies.

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