The Shadow of Disconsolation - Gris: Gameplay [ENG-ESP]

7

  • 235
  • 0
  • 7.794
  • Reply

  • Open in the desktop app ADD TO PLAYLIST

    soldierofdreams

    Published on Sep 01, 2023
    About :

    I didn't expect to find a rival as particular as the one I found in the video game Gris, well, to be honest, more than a villain it looks like another riddle. It is, in any case, a winged shadow that shrieks creepy screeches, capable of forming a strong current of air. I called it the shadow of disconsolation, although it looks more like a crafty bad bird, which accompanied me in a bad way during this part of my adventure. Luckily, I was able to jump far enough to get rid of its screams and its desire to kill me.

    No esperé hallar a un rival tan particular como el que hallé en el videojuego Gris, bueno, para ser honesto, más que un villano parece un acertijo más. Se trata, en todo caso, de una sombra alada que vocifera chirridos espeluznantes, capaces de formar una fuerte corriente de aire. Yo la autodenominé la sombra del desconsuelo, aunque parece más un ave mala mañosa, la cual me acompañó de mala manera durante esta parte de mi aventura. Por suerte, pude saltar lo suficiente como para librarme de sus gritos y sus ganas de matarme.


    PORTADA.gif



    Previously, I had encountered some little friends with small rock shapes; apparently, in Gris' world there are mystical creatures: some are friendly, others just want to become an obstacle. My progress through the journey of this mermaid (without fins, XD) led me to unlock the ability to glide. This is the second one I unlock, after the one that allows me to turn my cape into a solid cube. In the previous worlds, the main obstacles were Puzzles, now this has been changing to a higher degree of difficulty. For example, this is the first time I encountered a monster, or rather: a monster bird.

    Everything revolved around butterflies, that is, to be able to jump several meters I needed to find the butterflies so that they could lift me. The red ones are good, but the black ones are not friendly at all. While wandering through the ruins, I came across a flock of these creatures, and, from there, I found out who would be my first nemesis.

    Previamente, había encontrado unos amiguitos con pequeñas formas de roca; al parecer, en el mundo de Gris hay criaturas místicas: algunas son amigables, otras solo desean convertirse en un obstáculo. Mi avance por la travesía de esta sirena (sin aletas, XD) me llevó a desbloquear la habilidad de planear. Esta es la segunda que desbloqueo, después de la que permite convertir mi capa en un cubo sólido. En los anteriores mundos los principales obstáculos eran Puzles, ahora esto ha ido cambiando a un mayor grado de dificultad. Por ejemplo, es la primera vez que me topo con un monstruo, o mejor dicho: un ave monstruo.

    Todo giró en torno a las mariposas, o sea, para poder saltar varios metros necesité encontrar a las mariposas para que estas pudieran elevarme. Las que son de color rojo son buenas, sin embargo, las que tienen un color negro no son para nada amistosas. Mientras deambulaba por las ruinas, me topé con una bandada de estas criaturas y, de allí, surgió quién sería mi primer némesis.


    GRIS51.gifGRIS52.gif

    GRIS53.gif



    I think in this video game the protagonist can't die, or at least not until now. The shadowy bird only slowed me down with its air current, something that is usually annoying when you have to jump over moving platforms, and any false move forces you to start from the beginning. As I tried to continue with the bird ruining my life, I thought about whether I could kill it, something difficult in a video game where combat is not a strong point. To my surprise, there was a way to defeat my feathered enemy, but the answer was in the gameplay ;-).

    Gris is one of those video games made to order. Indie titles have the particularity of hooking the player with simple, but impacting elements, I usually like platformers because I'm a lover of sporadic adventures and puzzles that put the brain to work. At least in this, I have my serious preferences, XD.

    Creo que en este videojuego la protagonista no puede morir, o al menos no hasta ahora. El ave sombría solo me retrasaba con su corriente de aire, algo que suele ser molesto cuando debes saltar plataformas en movimiento y cualquier movimiento en falso te obliga a empezar desde el principio. Mientras intentaba continuar con el pajarraco arruinando mi vida, pensé si podía matarlo, algo difícil en un videojuego en el que los combates no son un punto fuerte. Para mi sorpresa, existía una manera de vencer a mi emplumado enemigo, pero la respuesta está en el Gameplay ;-).

    Gris es uno de esos videojuegos hechos a la medida. Los títulos indie tienen la particularidad de enganchar al jugador con elementos sencillos, pero impactantes, a mí usualmente me gustas los de plataformas porque soy un amante de las aventuras esporádicas y los puzles que ponen a trabajar al cerebro. Al menos en esto tengo mis serias preferencias, XD.


    GRIS56.gifGRIS57.gif


    As for the advancement of the story, I have not yet unveiled the full backstory of Gris and her adventure. For now, I only know that she lived in a floating hand and her voice disappeared forever, collapsing every fragment of her happiness. The search for answers continues, as we explore a world with intriguing mysticism. Hopefully, the girl can recover what she lost, at least I help her while I play the keys of my PC and marvel at the dynamics that surround everything.

    This is just a small summary, in the gameplay you will be able to see the rest of this odyssey that I called, just for mere analogies, as the shadow of grief.

    Don't miss it!

    En cuanto al avance de la historia, todavía no he develado el trasfondo completo de Gris y su aventura. Por ahora, solo sé que ella vivía en una mano flotante y su voz desapareció para siempre, derrumbando cada fragmento de su felicidad. La búsqueda de respuestas continua, mientras exploramos un mundo con un misticismo intrigante. Ojalá la chica pueda recuperar lo que perdió, al menos la ayudo mientras toco las teclas de mi PC y me maravillo con la dinámica que envuelve todo.

    Este es solo un pequeño resumen, en el gameplay podrán ver el resto de esta odisea a la que llamé, solo por meras analogías, como la sombra del desconsuelo.

    ¡No se lo pierdan!



    Resources extracted from the video game Gris
    .

    Recursos extraídos del videojuego Gris


    Previous Chapter

    Capítulo Anterior

    https://3speak.tv/watch?v=soldierofdreams/nxhhmglkre


    Tags :

    spanish videogames gameplay gris indie videojuegos jugabilidad pob neoxian

    Woo! This creator can upvote comments using 3speak's stake today because they are a top performing creator! Leave a quality comment relating to their content and you could receive an upvote worth at least a dollar.

    Their limit for today is $0!
    Comments:
    Time until soldierofdreams can give away $0 to their commenters.
    0 Days 0 Hours 0 Minutes 0 Seconds
    Reply:

    To comment on this video please connect a HIVE account to your profile: Connect HIVE Account

    More Videos

    01:03:10
    17 views 2 years ago $
    01:40
    1 views 3 years ago $
    00:46
    2 views 2 years ago $