Estratégia com "Kron the Undying" na regra "Explosive Weaponry".

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    dreloop07

    Published on Mar 22, 2024
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    Olá, amigos, sejam bem vindos ao @dreloop07, hoje façamos uma estratégia no game @splinterlands que use a regra “Explosive Weaponry” para fortalecer a carta lendária “Kron”, lembrando que essa é uma estratégia na liga ouro, que promete muito mais habilidades para trabalhar.

    This publication was also writen in PORTUGUESE and ENGLISH .
    usa.png Hello this post is a onboard introduction project from BR audience, ENGLISH VERSION AT THE END.

    Antes de tudo, é necessário entender, que a influência da regra “Explosive Weaponry” é no sentido da ofensividade, já que ela adiciona todas as cartas a habilidade “blast” que dar todas as cartas um ataque adicional nas cartas adjacentes. Por exemplo: se você atacar uma carta no meio do baralho adversário, tera a possibilidade de atacar duas cartas ao lado da carta que recebeu o ataque principal.

    simboloregraefeito
    Explosive WeaponryTodas as unidades ganham a habilidade Blast.

    Uma das melhores formas de se defender é utilizando a habilidade “Reflection Shield ", mas objetivo desse post é fazer ao contrário disso. Proponho deixarmos acontecer esses ataques adjacentes para fortalecer nosso baralho. Para isso precisaremos organizar algumas habilidades.

    2 posição3 posição4 posição
    https://images.ecency.com/p/X37EMQ9WSwsKiWUxwQ4aYYju9ttPoH4peRVdhxWk3ZryNnqBFHF2rSGnh4U1v5CNLLrCGgk3nYMLwq8d2erfdgZ6ytnj4biQzV3RY.webp?format=webp&mode=fit

    A Habilidade “Martyr” é outra que tem função adjacente, mas no sentido de fortalecimento e somente quando a carta que a possui é eliminada. A carta que considero ideal para fortalecer com “Martyr” é uma que possui a habilidade “heal”, as que possui poder de autocura.
    Qualquer carta com habilidade “heal”, será útil para essa estratégia, mas no caso da “Kron” em uma liga pode ir mais além quando falamos em fortalecimento. Pois será possível utilizar essa carta lendária no nível 3, aonde poderei utilizar mais outra habilidade no sentido de fortalecimento.

    Nesse nível essa carta consegue mais uma habilidade “Last Stand” adiciona um aumento de 50% de ganhos de todos os atributos da carta com a condição que ela seja ultima carta do seu baralho. Essa foi uma carta que aluguei por 29 decs ao dia, no caso aluguei por dois dias para auxiliar a farmar algumas cartas no baú diário e subir de rank.

    Na utilização dessa estratégia podemos enfrentar alguns dilemas, pois para garantir que as “Martyr” funcione é necessário que as cartas que a possue sejam facilmente eliminadas. A carta na segunda posição é mais fácil de ser destruída, pois pode ser um fácil alvo de uma carta “Snipe” ou “oportunity” e no caso dessa regra alvo do ataque adjecente “blast”, pois dificilmente vera uma escalação de baralho com cartas de ataque em posição secundaria. Já no caso da última é necessário outras habilidades que permita esse ataque chegar lá, como uma habilidade “Sneak” ou “oportunity”. Outra possibilidade é caso seu tanque “heal” vá para primeira posição e sua última carta “Martyr” esteja na segunda posição.

    É claro que outro desafio é organizar todas essas cartas, nas possibilidades de mana, pois uma partida com muitas manas numa liga que nem a ouro pode exigir mais aspectos estratégicos para seu sucesso na partida.

    Estratégia de batalha:

    Agora! Pensando em estratégias para poder utilizar um super tanque “Kron” na regra”Explosive Weaponry”. Me deparei com uma partida com 25 de manas, o que já ajudar para fazer uma formação desse tipo, além do deck da terra disponível. Outro aspecto que contribuiu para o sucesso, foi a regra secundaria dessa partida, “Fire & Regret” que é um contragolpe para ataques “Ranged”, como minhas cartas “Martyr” tem ataque “ranged” esse é mais um elemento que pode ser útil.

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_d8df0de13ede479ea9d560ded3cdaa36&ref=dreloop07

    Como invocador escolhi o “Immortalis”, pois ele adiciona todas as minhas cartas a habilidade “Void” que reduz ataque magico do baralho adversário, o que pode ser muito útil para ajudar uma carta com habilidade “heal” a recompor suas energias. Além da habilidade “Shatter” que auxiliar a quebra um dos atributos de defesa do baralho adversário.

    InvocadorImmortalis leve 3
    Invocador que reduz em um a saúde das cartas adversarias, adiciona a todas as suas cartas habilidade “void” e “Shatter

    Para compor minha estratégia dentro da minha realidade de mana escolhi como tanque o “Vampire”, pois nesse leve ele possui bons atributos defensivos que ajude a segurar a primeira linha de defesa para preparar o “kron” para o fortalecimento em posições secundarias. Além de ajudar nos pontos já que estava na missão “Focus Flying” nos baus diario

    TanqueVampire bat leve 8
    Carta de ataque “melee” do deck da terra com habilidades defensivas “Flying” e “dogde”

    Para segunda posição nossa primeira carta “Matry” que pode ser facilmente ser destruído tanto pela regra”Explosive Weaponry” pelo ataque adicional no meu tanque e pela regra “Fire & Regret” por ser uma carta arqueira com pouca saúde.

    2 posiçãoVenari marksrat
    Carta arqueira neutral com habilidades “Matry” que fortalece as cartas adjacentes quando ela for eliminada.

    A carta "Kron" nessa minha estratégia é mais favorecida em todos os aspectos, pois além de se fortalecer com as eliminações da partida das minhas cartas “Matry”, será a última carta do meu baralho, ativando assim a habilidade "Last Stand", fortalecendo mais ainda minha carta, transformando ele em ser magico supremo.

    3 posiçãokron the undying leve 3
    Carta magica do deck da terra com habilidades "Heal", "Divine Shield" e "Last Stand"

    Para nossa última posição mais uma carta com habilidade "Matry" para complementar o fortalecimento do "Kron", outra carta arqueira que pode ser facilmente ser destruída pelas duas regra vigentes. Desempenhado um bom papel na estratégia.

    Ultima cartaFungus flinger leve 3
    Carta arqueira do deck da terra com habilidades “Matry” que fortalece as cartas adjacentes quando ela for eliminada.

    Um detalhe importante de se analisar nesse tipo de estratégia é a quantidade de mana, pois ha momentos em que uma única carta suprema possa suprir um maior continente de cartas. Mas, ao mesmo tempo, quantidade de manas muito elevado pode exigir mais do “kron” com a possibilidade de aparece cartas com ataques poderosos ou amplificado por habilidades.

    Considerações:

    Então é isso, galera, espero que tenham gostado dessa dica, para melhor utilizar essa carta lendária, quando a regra "Explosive Weaponry", estiver vigente, é claro que toda combinação pode apresentar algumas variações, mas esse é modelo mais básico para essa estratégia na liga ouro.


    ENGLISH VERSION

    usa.png usa.png usa.png usa.png

    Hello, friends, welcome to @dreloop07, today let's do a strategy in the game @splinterlands that uses the “Explosive Weaponry” rule to strengthen the legendary card “Kron”, remembering that this is a strategy in the gold league, which promises much more skills to work.

    First of all, it is necessary to understand that the influence of the “Explosive Weaponry” rule is towards offensiveness, as it adds to all cards the “blast” ability that gives all cards an additional attack on adjacent cards. For example: if you attack a card in the middle of the opponent's deck, you will have the possibility of attacking two cards next to the card that received the main attack.

    symbolruleeffect
    Explosive WeaponryAll units gain the Blast ability.

    One of the best ways to defend yourself is by using the “Reflection Shield” skill, but the objective of this post is to do the opposite of that. I propose that we let these adjacent attacks happen to strengthen our deck. To do this, we will need to organize some skills.

    2 position3 position4 position
    https://images.ecency.com/p/X37EMQ9WSwsKiWUxwQ4aYYju9ttPoH4peRVdhxWk3ZryNnqBFHF2rSGnh4U1v5CNLLrCGgk3nYMLwq8d2erfdgZ6ytnj4biQzV3RY.webp?format=webp&mode=fit

    The “Martyr” Ability is another that has an adjacent function, but in the sense of strengthening and only when the card that has it is eliminated. The card that I consider ideal to strengthen with “Martyr” is one that has the “heal” ability, those that have self-healing power.
    Any card with a “heal” ability will be useful for this strategy, but in the case of “Kron” in a league it can go further when we talk about strengthening. Because it will be possible to use this legendary card at level 3, where I will be able to use another ability to strengthen it.

    At this level, this card has another “Last Stand” ability, adding a 50% increase to the gains of all card attributes, as long as it is the last card in your deck. This was a card that I rented for 29 decs a day, in this case I rented it for two days to help farm some cards in the daily chest and increase my rank.

    When using this strategy we may face some dilemmas, as to ensure that “Martyr” works it is necessary that the cards that have it are easily eliminated. The card in the second position is easier to destroy, as it can be an easy target for a “Snipe” or “opportunity” card and, in the case of this rule, target for the adjective attack “blast”, as it is unlikely to see a deck lineup with cards attack in a secondary position. In the case of the latter, other skills are needed to allow this attack to get there, such as a “Sneak” or “opportunity” skill. Another possibility is if your “heal” tank goes to first position and your last “Martyr” card is in second position.

    Of course, another challenge is organizing all these cards, according to the mana possibilities, as a game with a lot of mana in a league that doesn't even have gold may require more strategic aspects for your success in the game.

    Battle strategy:

    Now! Thinking about strategies to be able to use a “Kron” super tank in the “Explosive Weaponry” rule. I came across a game with 25 mana, which already helps to create a formation of this type, in addition to the land deck available. Another aspect that contributed to the success was the secondary rule of this match, “Fire & Regret” which is a counter to “Ranged” attacks, like my cards “Martyr” has a “ranged” attack, this is another element that can be useful .

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_d8df0de13ede479ea9d560ded3cdaa36&ref=dreloop07

    As a summoner I chose “Immortalis”, as it adds the “Void” ability to all my cards, which reduces the opponent deck's magic attack, which can be very useful in helping a card with a “heal” ability to restore its energy. In addition to the “Shatter” ability, which helps break one of the opposing deck’s defense attributes.

    SummonerLightweight Immortalis 3
    Summoner that reduces the health of opposing cards by one, adds “void” and “Shatter

    To make upr my strategy within my mana reality I chose the “Vampire” as a tank, because in this light he has good defensive attributes that help hold the first line of defense to prepare the “kron” for strengthening in secondary positions. In addition to helping with points as it was in the “Focus Flying” mission in the daily chests

    TankVampire bat light 8
    Earth deck “melee” attack card with “Flying” and “dogde” defensive abilities

    For second position our first card “Matry” which can be easily destroyed both by the “Explosive Weaponry” rule for the additional attack on my tank and by the “Fire & Regret” rule because it is an archer card with low health.

    2 positionVenari marksrat
    Neutral archer card with “Matry” abilities that strengthens adjacent cards when it is eliminated.

    The "Kron" card in this strategy of mine is more favored in all aspects, as in addition to being strengthened with the eliminations from the game of my "Matry" cards, it will be the last card in my deck, thus activating the "Last Stand" ability. strengthening my card even further, transforming him into a supreme magical being.

    3 positionkron the undying leve 3
    Magic card from the Earth deck with abilities "Heal", "Divine Shield" and "Last Stand"

    For our last position, another card with the "Matry" ability to complement the strengthening of "Kron", another archer card that can be easily destroyed by the two current rules. Played a good role in the strategy.

    Last letterFungus flinger light 3
    Archer card from the Earth deck with “Matry” abilities that strengthens adjacent cards when it is eliminated.

    An important detail to analyze in this type of strategy is the amount of mana, as there are times when a single supreme card can supply a larger continent of cards. But, at the same time, a very high amount of mana can demand more from the “kron” with the possibility of cards appearing with powerful attacks or amplified by skills.

    Considerations:

    So that's it, guys, I hope you liked this tip, to better use this legendary card, when the "Explosive Weaponry" rule is in effect, of course every combination can present some variations, but this is the most basic model for this strategy in the gold league.

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