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Dear Splinters,
Peace
How are you doing Splinterlands Warriors?
The season is on the last moment before the reset and the start of new season. The social media challenge of this week will share with the community the simple way to combine the elements of your collection to win a great battle.
The rulesets set the stage for the collaboration of melee and magic warriors from diverse elemental series.
Weak Magic: Magic attacks hit Armor before reducing Health.
Broken Arrows: Ranged attack Monsters may not be used in battles.
Stampede: The Trample ability can trigger multiple times per attack if the trampled Monster is killed.
Mana Cap 60
I thought about the most powerful cards in my collection that can complete the job on the battlefield.
It became clear that the earth summoner could nicely represent my team in the arena.
Obsidian | Grund | ||
Regal Peryton | Goblin Psychic | ||
Spirit Hoarder | Sand Worm | ||
Mycelic Slipspawn |
Franz Ruffmane | Uriel the Purifier | ||
Adelade Brightwing | Time Mage | ||
Captain Katie | Djinn Renova | ||
Arkemis the Bear |
Slipspawn is the best diversion you can place on the battlefield to direct the opposition strikes in the chosen location while my offensive cards actively perform their job.
My strategy was to provide protection for my Grunt warrior. The double strike on the powerful melee warrior played a vital contribution to take out the opposition tanker.
The support to heal Grunt and trick the orientation of the opposition attacks was the second phase of this strategy.
The fierce opposition in the arena called to the fight magnificent life elemental warriors. The strategy developed in the arena from the earth lineup exceeded in results as compared to the life selection.
Yes, I was lucky that my opponent's cards did not all intervene as active cards during the battle. Arkemis for example stayed passive in the arena. The possibility to launch taunt in the arena can protect and ease the development of one side strategy before the opponent effectively returns to the game.
I have noticed the performance of Grunt in this circumstance and bought the maxed level cards to boost my office capability when tanker like Uriel shows up in the only melee combat.
I got used to playing the combination of Grunt, Psychic and Mycelic. The mana required to play this combination is quite high, so when the opportunity appears, my favorites cards in the earth element destroy everything in the arena.
It is important to mention the difference in level of both summoners.
Paz
¿Cómo les va, guerreros de Splinterlands?
La temporada está en su último momento antes del reinicio y el comienzo de una nueva temporada. El desafío de redes sociales de esta semana compartirá con la comunidad la forma sencilla de combinar los elementos de su colección para ganar una gran batalla.
Los conjuntos de reglas preparan el escenario para la colaboración de guerreros mágicos y cuerpo a cuerpo de diversas series elementales.
Magia débil: los ataques mágicos golpean la armadura antes de reducir la salud.
Español:
Flechas rotas: los monstruos de ataque a distancia no pueden usarse en batallas.
Estampida: la habilidad Pisotear puede activarse varias veces por ataque si el monstruo pisoteado muere.
Límite de maná: 60
Pensé en las cartas más poderosas de mi colección que pueden completar el trabajo en el campo de batalla.
Me quedó claro que el invocador de tierra podría representar muy bien a mi equipo en la arena.
Obsidian | Grund | ||
Peryton regio | Goblin psíquico | ||
Acaparador de espíritus | Gusano de arena | ||
Engendro desprevenido micélico |
Franz Ruffmane | Uriel el Purificador | ||
Adelade Brightwing | Maga del Tiempo | ||
Capitana Katie | Djinn Renova | ||
Arkemis el oso |
Slipspawn es la mejor distracción que puedes colocar en el campo de batalla para dirigir los ataques de la oposición en la ubicación elegida mientras mis cartas ofensivas realizan activamente su trabajo.
Mi estrategia era brindar protección a mi guerrero Grunt. El doble golpe al poderoso guerrero cuerpo a cuerpo jugó un papel vital para eliminar al tanque enemigo.
El apoyo para curar a Grunt y engañar la orientación de los ataques enemigos fue la segunda fase de esta estrategia.
La feroz oposición en la arena llamó a la lucha a magníficos guerreros elementales de vida. La estrategia desarrollada en la arena a partir de la alineación de tierra superó en resultados a la selección de vida.
Sí, tuve suerte de que las cartas de mi oponente no intervinieran todas como cartas activas durante la batalla. Arkemis, por ejemplo, se mantuvo pasivo en la arena. La posibilidad de lanzar burlas en la arena puede proteger y facilitar el desarrollo de una estrategia de un bando antes de que el oponente regrese efectivamente al juego.
He notado el rendimiento de Grunt en esta circunstancia y compré las cartas de nivel máximo para aumentar mi capacidad de oficina cuando tanques como Uriel aparecen en el único combate cuerpo a cuerpo.
Me acostumbré a jugar la combinación de Grunt, Psychic y Mycelic. El maná requerido para jugar esta combinación es bastante alto, por lo que cuando aparece la oportunidad, mis cartas favoritas en el elemento tierra destruyen todo en la arena.
Es importante mencionar la diferencia de nivel de ambos invocadores.
Thanks for the battle challenge curation team. My lineup team selection was the product of spontaneous strategy and the battle ruleset.
If you appreciate this post, I invite you to explore on this blog my collection of publications.
I invite you, dear readers, to share in the comment section whatever suggestions or questions you would like to ask.
If you are interested in playing Splinterlands and don't own your account, click on the link below to start your exploration of this exciting board game.
Resource: Background sound | Airglow - Memory Bank |
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Electronic, Synth Pop, Retrowave | Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) |
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