Estratégia trinca arqueira de "bast" de batalha

0

  • 147
  • 0
  • 3.979
  • Reply

  • Open in the desktop app ADD TO PLAYLIST

    dreloop07

    Published on May 03, 2024
    About :

    Óla! Pessoal, sejam bem vindos ao meu blog @dreloop07, hoje faremos uma estratégia interessante no deck de fogo, que também pode servir de dica econômica para se estar fazendo com boas cartas na liga diamante que possa de alguma forma suprir a ausência do invocador "yodin Zaku".

    This publication was also writen in PORTUGUESE and ENGLISH .
    usa.png Hello this post is a onboard introduction project from BR audience, ENGLISH VERSION AT THE END.

    Como muito de vocês, o “Yodin” é um dos invocadores mais poderosos que se tem no game @splinterlands, e quando se joga em liga muitos avançada, sempre tem a necessidade de utilizar cartas em níveis mais elevados.

    Quando se utilizar o “yodin”, normalmente se busca uma combinação de cartas arqueiras, com habilidade “blast”, o que pode ser mais fatal caso ela possua habilidades que a permita a atacar em várias regiões distintas. Como, por exemplo, as habilidades: "Sneak" , "Oportunity" e "Snipe".

    PyromancerPyromaniacCountess Sinash
    https://images.ecency.com/p/4PYjjVwJ1Udt6SHgoH47m4eLTrgV47LBuHKoNF21vNc6of9N7MpHbc77g1reSXRGfhTnt7Jp9FqJnU7tKmqmD4wxyms961dBxFCRMZ4bD1x.webp?format=webp&mode=fithttps://images.ecency.com/p/FxX5caie56ynWzcefFrkqV5nuYHGpiwh7m3yeksV4aMvcwMvB4siFjwzTCn8FfG89obFWaqd5XrrqVhq7wCWP4foXmW9X2HVF3LMWf5xb2qc.webp?format=webp&mode=fithttps://images.ecency.com/p/Zskj9C56UonWomqCxwgrhNAhs9UPZpFxna1wcQJT76wVM4A993nvtNW1cdYTBgaPjkBM1ofRwujUuYykCcJnyFFV4GaMEPyXUPtieZ56r6UqP2SwHgUE.webp?format=webp&mode=fit

    Estamos falando de Três cartas arqueiras bem legais com habilidade "blast, mas com isso surgi o dilema, pois como já vimos anteriormente a regra "Fog of War" pode representar um problema para esses tipos de habilidades que mencionei antes. É nessa parte que entra o invocador “Conqueror Jacek”, pois poderá adicionar habilidade "Scattershot” a todas as suas cartas.

    InvocadorSolução para regra "Fog of War"
    https://images.ecency.com/p/8SzwQc8j2KJZahyEayLuVdWqgTPX2zqFTBepiZ1nLWSVAyuNL3Sp6kPS4YPXrYd7Wd4hnVhRgQAH227BM7DFdoSAfyG1CBFFhRemMqJj3vg6AcpTrke.webp?format=webp&mode=fit

    É claro, que essa habilidade ajuda se a cartas que possue essas habilidades são arqueiras, aonde ela faz efeito, outro detalhe é que essas cartas não possue a mesma do que com suas habilidades nativas devido o “Scattershot” buscar alvos aleatoriamente. De toda forma, é uma ótima solução para atacar em várias regiões e espalhar o “blast” quando for utilizar o deck de fogo.

    Estratégia de batalha:

    Agora! Pesando em estratégia, me deparei com uma partida na qual tinha 43 de mana, disponíveis, além de três regras que impôs algumas condições para o funcionamento da partida.

    EnergiaRegrasDecks indisponíveis

    A primeira é a “lost magic” que exclui todas as cartas magicas dessa partida, mas, ao mesmo tempo, não pode contar com as armaduras que é uma ótima proteção, sobretudo quando não se possui cartas magicas, muito devido à regra “Unprotected”. E por último, o aspecto limitador no caso “Fabfour”, em uma partida com boa quantidade de mana terei menos espaço que proporcionar o aparecimento de cartas mais fortes.

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_c15f56b4d83e6d9e9ca4d028e05a8add&ref=dreloop07

    Como mencionado anteriormente como invocador, escolhi o “Jacek”, Por que, além de deixar suas cartas mais rápidas, poderá dar alguma mobilidade alguma de suas cartas arqueiras que não possua habilidades para atacar em outras posições, além de possui ataques que ultrapasse a armadura.

    InvocadorConqueror Jacek leve 4
    Carta lendária do deck de fogo com o poder de aumentar a velocidade dá, suas cartas em dois, além de adicionar duas habilidades: “Piercing” e “Scattershot”

    Como "Tanque" escolhi o "Grum", pois muito devido à habilidade "Bloodlust" que pode ser muito favorecido com a presença de várias cartas com habilidade "Blast", além da habilidade “Piercing” adicionado pelo invocador que pode ajudar a destruir seus alvos facilmente e fortalecer suas atribuições.

    TanqueGrum Flameblade leve 3
    Carta de ataque "melee" do deck de fogo com habilidades: "Bloodlust", "Void Armor", "Void" e "Giant Killer".

    Para segunda posição escolhi o “Pyromancer”, pois apesar de possui a habilidade “blast”, não possui habilidade nativa que permita realizar ataques em outras posições sem ser a primeira, mas nesse contexto pode ser favorecida pelo “Scattershot” do invocador.

    2 posiçãoPyromancer leve 6
    Carta arqueira do deck de fogo com habilidades: "Bast", "Knock Out" e "Piercing".

    Já na terceira opção escolhi seu primo "Pyromaniac" que também possui "blast", mas diferente da carta anterior ela possui a habilidade "Sneak" que vai atacar sempre a última carta, nessa carta fazendo um bom ataque massivo de trás para frente.

    3 posiçãoPyromaniac leve 6
    Carta do deck de fogo arqueira com habilidades “Sneak” e “blast”.

    Para última posição, “Countess Sinash” Além de possui a habilidade de ataque sempre no que possui menor saúde, ainda possui habilidade “blast” que permite atacar em várias regiões do baralho adversário, além de algumas ocasiões dificultar a recuperação da saúde das cartas adversarias e só virar alva na primeira posição.

    4 PosiçãoCountess Sinash leve 4
    Carta de ataque "melee" com habilidades "Opportunity", "Camouflage" , "Redemption" , "Affliction" e "blast".

    Considerações:

    Então! É isso pessoal, espero que tenham gostado dessa dica com binação no deck de fogo que ajude a suprir a falta do invocador yodin no que diz respeito a utilização da habilidade “blast” para trazer mais ofensividade.


    ENGLISH VERSION

    usa.png usa.png usa.png usa.png

    Hello! Guys, welcome to my blog @dreloop07, today we will do an interesting strategy in the fire deck, which can also serve as an economic tip to do with good cards in the diamond league that can somehow make up for the absence of the summoner "yodin Zaku."

    Like many of you, “Yodin” is one of the most powerful summoners in the game @splinterlands, and when you play in a very advanced league, you always have the need to use cards at higher levels.

    When using “yodin”, you normally look for a combination of archer cards, with a “blast” ability, which can be more fatal if it has abilities that allow it to attack in several different regions. For example, the skills: "Sneak", "Opportunity" and "Snipe".

    PyromancerPyromaniacCountess Sinash
    https://images.ecency.com/p/4PYjjVwJ1Udt6SHgoH47m4eLTrgV47LBuHKoNF21vNc6of9N7MpHbc77g1reSXRGfhTnt7Jp9FqJnU7tKmqmD4wxyms961dBxFCRMZ4bD1x.webp?format=webp&mode=fithttps://images.ecency.com/p/FxX5caie56ynWzcefFrkqV5nuYHGpiwh7m3yeksV4aMvcwMvB4siFjwzTCn8FfG89obFWaqd5XrrqVhq7wCWP4foXmW9X2HVF3LMWf5xb2qc.webp?format=webp&mode=fithttps://images.ecency.com/p/Zskj9C56UonWomqCxwgrhNAhs9UPZpFxna1wcQJT76wVM4A993nvtNW1cdYTBgaPjkBM1ofRwujUuYykCcJnyFFV4GaMEPyXUPtieZ56r6UqP2SwHgUE.webp?format=webp&mode=fit

    We're talking about three really cool archer cards with the "blast" ability, but with that comes the dilemma, because as we've seen before, the "Fog of War" rule can pose a problem for these types of abilities that I mentioned before. This is where it comes in. the summoner “Conqueror Jacek”, as he can add the “Scattershot” ability to all his cards.

    SummonerSolution to "Fog of War" rule
    https://images.ecency.com/p/8SzwQc8j2KJZahyEayLuVdWqgTPX2zqFTBepiZ1nLWSVAyuNL3Sp6kPS4YPXrYd7Wd4hnVhRgQAH227BM7DFdoSAfyG1CBFFhRemMqJj3vg6AcpTrke.webp?format=webp&mode=fit

    Of course, this ability helps if the cards that have these abilities are archers, where it has an effect, another detail is that these cards do not have the same abilities as their native abilities due to “Scattershot” seeking targets randomly. In any case, it is a great solution for attacking in several regions and spreading the “blast” when using the fire deck.

    Battle strategy:

    Now! Thinking about strategy, I came across a game in which I had 43 mana available, as well as three rules that imposed some conditions for the game to work.

    EnergyRulesUnavailable decks

    The first is “lost magic” which excludes all magic cards from that match, but, at the same time, you cannot count on armor which is great protection, especially when you do not have magic cards, largely due to the “Unprotected” rule. . And finally, the limiting aspect in the case of “Fabfour”, in a game with a good amount of mana I will have less space than providing the appearance of stronger cards.

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_c15f56b4d83e6d9e9ca4d028e05a8add&ref=dreloop07

    As previously mentioned as a summoner, I chose “Jacek”, because, in addition to making your cards faster, it can give some mobility to any of your archer cards that do not have abilities to attack in other positions, in addition to having attacks that surpass armor. .

    SummonerConqueror Jacek take 4
    Legendary card from the fire deck with the power to increase the speed of your cards by two, in addition to adding two abilities: “Piercing” and “Scattershot”

    As "Tank" I chose "Grum", largely due to the "Bloodlust" ability that can be greatly favored by the presence of several cards with "Blast" ability, in addition to the “Piercing” ability added by the summoner that can help destroy your targets easily and strengthen your assignments.

    TankGrum Flameblade light 3
    "Melee" attack card from the fire deck with abilities: "Bloodlust", "Void Armor", "Void" and "Giant Killer".

    For the second position I chose the “Pyromancer”, because despite having the “blast” ability, it does not have a native ability that allows attacks to be carried out in positions other than the first, but in this context it can be favored by the summoner’s “Scattershot”.

    2 positionLight Pyromancer 6
    Archer card from the fire deck with abilities: "Bast", "Knock Out" and "Piercing".

    In the third option I chose its cousin "Pyromaniac" which also has "blast", but unlike the previous card it has the ability "Sneak" which will always attack the last card, on this card making a good massive attack from back to front.

    3 positionLight Pyromaniac 6
    Fire archer deck card with “Sneak” and “blast” abilities.

    For last position, “Countess Sinash” In addition to having the ability to attack always on the one with the lowest health, it also has a “blast” ability that allows you to attack in various regions of the opponent's deck, in addition to sometimes making it difficult to recover the health of opposing cards. and only become alva in the first position.

    4 PositionCountess Sinash takes 4
    "Melee" attack card with abilities "Opportunity", "Camouflage", "Redemption", "Affliction" and "blast".

    Considerations:

    Then! That's it guys, I hope you enjoyed this tip with the fire deck combination that helps make up for the lack of the yodin summoner in terms of using the “blast” ability to bring more offense.

    Tags :

    Woo! This creator can upvote comments using 3speak's stake today because they are a top performing creator! Leave a quality comment relating to their content and you could receive an upvote worth at least a dollar.

    Their limit for today is $0!
    Comments:
    Time until dreloop07 can give away $0 to their commenters.
    0 Days 0 Hours 0 Minutes 0 Seconds
    Reply:

    To comment on this video please connect a HIVE account to your profile: Connect HIVE Account

    00:05
    0 views a month ago $

    More Videos

    03:37
    9 views 3 years ago $
    14:58
    0 views 3 years ago $
    00:27
    5 views 2 years ago $
    05:51
    0 views 2 years ago $