Rebellion Quest: Uma carta com habilidade "taunt" pode ser protegida pela "Lookout"?

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    dreloop07

    Published on Dec 06, 2023
    About :
    This publication was also writen in PORTUGUESE and ENGLISH .
    usa.png Hello this post is a onboard introduction project from BR audience, ENGLISH VERSION AT THE END.

    Olá! Pessoal, sejam bem vindos, @dreloop07 novamente aqui para falar de @splinterlands, agora sim. Jogando com as cartas do novo conjunto “Rebellion” que ganhei, com dilema interessante numa combinação de habilidades “taunt” e “Lookout”.

    Como muito de vocês sabe, a habilidade “taunt” que atrair todos ataques, exceto os provenientes da carta com “Scattershot” e a que estar na primeira posição do baralho. Mesmo assim ainda é muito eficaz em algumas batalhas, pois atrair as habilidades anuladas pela regra “Fog of War” no caso: Sneak, Snipe e Opportunity abilities.

    TauntCombinação e efeitoLookout
    “Todos os Monstros inimigos têm como alvo este Monstro (se puderem).”Enquanto “taunt” atrai “Lookout” reduz dano das habilidade proibida pelo “Fog of War”“Unidades adjacentes recebem 1 a menos de dano de atacantes furtivos, atiradores e de oportunidade. Além disso, todas as unidades recebem metade do dano de emboscadas, desde que uma unidade com vigia esteja em sua equipe.”

    Já Lookout, protege suas cartas das habilidades anuladas pela regra “Fog of War”, na condição que elas sejam adjacentes a carta que possui o “Lookout, melhor dizendo que fique a sua esquerda e direita. Diante desses conceitos, temos uma possibilidade boa de combinação, pois normalmente as cartas com habilidade “taunt” recebe a maioria dos danos, mas se protegida pelo “Lookout”, consegue ter uma redução de danos.

    Proposta

    Minha ideia de combinação é utilizar duas cartas, com essas habilidades no deck da terra, sendo a carta “taunt” a minha última carta, já que de toda forma vai receber o ataque de uma carta sneak e a Lookout vai ser a anterior a ela, para poder protegê-la dessa forma:

    TauntLookoutCarta de cura

    Para torna minha combinação adicionei uma carta de cura para o “taunt”, pois normalmente é a carta que recebe mais dano em uma partida. Mesmo assim é sempre bom fica atento as regras, pois uma como “Ferocity” pode fazer com você perca seu “taunt” antes do tempo.

    Estratégia

    Agora! Pensando numa estratégia para essa combinação, me deparei com uma partida com uma regra bem interresante para testa nossa estratégia. Na regra, “Super Sneak”, todas as cartas com ataque “melee” viram sneak, de forma atraídas pela armadilha do “taunt”.

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_fa4582b25b85cf5f426ce0341d7c0272&ref=dreloop07

    Dessa optei, pelo novo invocador do baralho da terra “Thaddius Brood” (leve 4), porque essa é uma partida tendenciosa ao ataque “Magico”, já o Up to Eleven fortalece todos os tipos de contragolpe. Talvez o ataque magico seja mais eficaz.

    Invocadorunderboss fabino
    Invocador que te dar a opção de adicionar mais 2 de ataque a duas cartas de ataque “melee” e adicionar a armadilha “Poison” a uma carta tanto sua como do adversário, para aplicar dano a cada final de rodada.

    Como tanque escolhi o “lioceros” por uma carta com armadilha na primeira posição, é melhor para se defender, sobretudo quando as demais são atraídas para “taunt”. Dessa forma auxiliando a preserva sua primeira linha de defesa.

    Tanquelioceros
    Carta “melee” com habilidade “thorns” que aciona contra golpe para cartas de ataque “melee” no deck adversário.

    Para próxima posição escolhi “Spirit Hoarder” uma carta de cura para recuperar a minha última carta com habilidade “taunt”. Já que essa vai atrair a maioria dos ataques. Dessa forma, polpando meu tanque de alguns ataques.

    2 posiçãoSpirit Hoarder
    Carta com habilidade “triage” que recupera a saúde da carta que leva maior dano na segunda fileira.

    Para 3 posição escolhi “Grimbardun Fighter” porque com a regra do “Super Sneak" ativado, ela se torna uma boa opção de sneak, na partida, auxiliando na pare ofensiva na partida. além de ser uma carta de boa defesa.

    3 posiçãoGrimbardun fighter
    Carta "melee" com habilidade "shield” que reduz ataque “melee” e “ranged”

    Para 4 posição escolhi “Ujurak mystic” porque essa vai ser minha carta coringa que vai proteger a minha carta “sneak” e “taunt” na partida. Dessa forma, preservando a minha armadilha e ofensividade o máximo possível na partida.

    4 posiçãoUjurak mystic
    Carta com habilidade Lookout que protege suas cartas adjacentes a ela do ataque de : Sneak, snipe e oportunity.

    Na última opção escolhi o “mycelic_splipspawn” como ele vai atrair de todo modo os ataques dos sneak. E ainda contara com a redução de dano devido à habilidade Lookout.

    Ultima posiçãomycelic splipspawn
    Carta com habilidade “taunt” que atrai a maioria dos ataques

    Acredito, que essa é uma boa combinação, mas ainda depende de muitos fatores, com a quantidade de mana disponível, a regra “Ferocity” que pode aumentar a quantidade de dano ao "taunt", além da presença de cartas que ainda possa escapar do efeito do "taunt".

    Considerações:

    Então é isso, galera! Espero que tenham gostado dessa combinação que fiz, utilizando essa nova habilidade Lookout do novo conjunto “rebellion”. Muito Obrigado! Pelas apreciações e boa sorte nas suas estratégias.


    ENGLISH VERSION

    usa.png usa.png usa.png usa.png

    Hello! Guys, welcome, @dreloop07 here again to talk about @splinterlands, now. Playing with cards from the new “Rebellion” set that I won, with an interesting dilemma in a combination of “taunt” and “Lookout” skills.

    As most of you know, the “taunt” ability attracts all attacks, except those coming from the card with “Scattershot” and the one in the first position of the deck. Even so, it is still very effective in some battles, as it attracts abilities nullified by the “Fog of War” rule in this case: Sneak, Snipe and Opportunity abilities.

    TauntCombination and effectLookout
    “All enemy Monsters target this Monster (if they can).”While “taunt” attracts “Lookout” reduces damage from abilities prohibited by “Fog of War”“Adjacent units take 1 less damage from stealth, sniper, and opportunity attackers. Additionally, all units take half damage from ambushes as long as a unit with a sniper is on your team.”

    Lookout, on the other hand, protects your cards from abilities nullified by the “Fog of War” rule, as long as they are adjacent to the card that has “Lookout”, better said that they are to your left and right. Given these concepts, we have a good possibility of combination, as normally cards with the “taunt” ability receive the majority of damage, but if protected by “Lookout”, they can have a damage reduction.

    Proposal

    My idea of a combination is to use two cards, with these skills in the land deck, with the “taunt” card being my last card, since in any case it will receive the attack from a sneak card and Lookout will be the one before it. , to be able to protect it in this way:

    TauntLookoutHealing letter

    To make my combination better, I added a healing card for the “taunt”, as it is normally the card that receives the most damage in a match. Even so, it's always a good idea to pay attention to the rules, as one like “Ferocity” can make you lose your “taunt” prematurely.

    Strategy

    Now! Thinking about a strategy for this combination, I came across a game with a very interesting rule to test our strategy. In the rule, “Super Sneak”, all cards with a “melee” attack become a sneak, attracted by the “taunt” trap.

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_fa4582b25b85cf5f426ce0341d7c0272&ref=dreloop07

    I opted for the new summoner from the Earth deck “Thaddius Brood” (light 4), because this is a game biased towards the “Magic” attack, whereas Up to Eleven strengthens all types of counterattacks. Maybe the magic attack would be more effective.

    Summonerunderboss fabino
    Summoner that gives you the option to add 2 more attack to two “melee” attack cards and add the “Poison” trap to one of your cards or your opponent’s, to apply damage at each end of the round.

    As a tank I chose “lioceros” for a trap card in the first position, it is better for defending, especially when the others are attracted to “taunt”. This helps to preserve your first line of defense.

    Tanklioceros
    “Melee” card with “thorns” ability that triggers counterattack for “melee” attack cards in the opponent's deck.

    For the next position I chose “Spirit Hoarder”, a healing card to recover my last card with the “taunt” ability. Since this will attract the most attacks. This way, saving my tank from some attacks.

    2 positionSpirit Hoarder
    Card with “triage” ability that recovers the health of the card that takes the most damage in the second row.

    For position 3 I chose “Grimbardun Fighter” because with the “Super Sneak” rule activated, it becomes a good sneak option in the match, helping to stop the offensive in the match. In addition to being a good defense card.

    3 positionGrimbardun fighter
    "Melee" card with "shield" ability that reduces melee and ranged attacks

    For position 4 I chose “Ujurak mystic” because this will be my wild card that will protect my “sneak” and “taunt” cards in the match. This way, preserving my trap and offense as much as possible in the match.

    4 positionUjurak mystic
    Card with Lookout ability that protects cards adjacent to it from attacks by: Sneak, snipe and opportunity.

    In the last option I chose “mycelic_splipspawn” as it will attract sneak attacks anyway. And it also had damage reduction due to the Lookout ability.

    Last positionmycelic splipspawn
    Card with “taunt” ability that attracts most attacks

    I believe that this is a good combination, but it still depends on many factors, such as the amount of mana available, the “Ferocity” rule that can increase the amount of damage to the "taunt", in addition to the presence of cards that can still escape the attack. taunt effect.

    Considerations:

    So that's it, guys! I hope you enjoyed this combination I made, using this new Lookout ability from the new “rebellion” set. Thank you very much! Thank you for your appreciation and good luck with your strategies.

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