Battle Mage Secrets: Only commons and rare monsters [ENG/ESP]

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    cjlugo

    Published on Sep 20, 2023
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    This rule is one that I like to play quite a lot in Splinterlands because it "balances" in a certain way the battles preventing the use of legendary and epic, Rise of the commons only allows us to play with rare and common, the latter being the ones that have more weight due to the large number of common cards in existence, practically there is a large arsenal so these battles are usually exciting especially if you play in the maximum allowed by league.

    Esta regla es una que me gusta jugar bastante en Splinterlands porque “equilibra” en cierta manera las batallas impidiendo el uso de las legendarias y épicas, Rise of the commons solo nos permite jugar con raras y comunes, siendo estas últimas las que mayor peso tienen debido a la gran cantidad de cartas comunes en existencia, prácticamente hay un gran arsenal por lo que estas batallas suelen ser emocionantes sobre todo si se juega en lo máximo permitido por liga.

    Team / Equipo

    My summoner was Skargore, her ability to enrage allied monsters is vital to get the win as it increases their stats once they take damage to their life points. Then in the first position I chose Ferox defender because it gives armor to all the allied team, and considering that the "magic reflect" condition was also present, it was difficult for my opponent to use magic attack, so I decided to add armor points to my team. After Ferox I placed Tenyii, Kobold Miner for both to attack the last monster of the opponent's row, then the fabulous Ash Mirage, as I like this card, with it I lowered the opponent's ranged attack, then in the penultimate position I placed my martyr Firecaller and finally Tinderlock to take advantage of his last stand.
    Mi invocadora fue Skargore, su habilidad de enfurecer a los monstruos aliados es vital para conseguir la victoria ya que aumenta sus stats una vez reciben daño a sus puntos de vida. Luego en la primera posición escogí a Ferox defender porque otorga armadura a todo el equipo aliado, y considerando que estaba presente también la condición de “magic reflect” era difícil que mi rival usara ataque mágico, por eso decidí sumarle puntos de armadura a mi equipo. Después de Ferox coloque a Tenyii, a Kobold Miner para que ambos ataquen al último monstruo de la fila rival enemiga, después el fabuloso Ash Mirage, como me gusta esta carta, con el baje el ataque a distancia rival, luego en la penúltima posición coloque a mi mártir Firecaller y por ultimo a Tinderlock para aprovechar su last stand.


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    Battle Link



    Combat / Combate

    The first turn was favorable for me due to Ash Mirage under the enemy ranged attack and it was a lot that they presented against my team, that made my cards did not receive so much damage, even so their Pelacor Arbalest did of theirs, the armor advantage that Ferox granted allowed one of their attacks to be delayed which was also positive in this first round.
    El primer turno fue favorable para mi debido a que Ash Mirage bajo el ataque a distancia enemigo y era mucho el que presentaban contra mi equipo, eso hizo que mis cartas no recibieran tanto daño, aun así su Pelacor Arbalest hizo de las suyas, la ventaja de armadura que otorgó Ferox permitió que uno de sus ataques se retrasase lo cual también fue positivo en esta primera ronda.


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    In the second round I lost part of the advantage because Ferox Defender could not withstand the attacks and died, I think the splinterlands team should correct that effect as I would not have to lose armor points the remaining cards, it is my perception. Fortunately I was also able to eliminate his card with Taunt which gave me some balance in the combat because now I could attack his remaining cards.
    En la segunda ronda perdí parte de la ventaja debido a que Ferox Defender no pudo soportar los ataques y murió, pienso que el equipo de splinterlands debería corregir ese efecto pues no tendría que perder los puntos de armadura las cartas restantes, es mi percepción. Afortunadamente también pude eliminar su carta con Taunt lo cual me otorgo cierto equilibrio en el combate ya que ahora podía atacar sus cartas restantes.


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    At the end of the third turn the battle was still even, 3 cards for each side, even so my advantage was that Ash Mirage was in the first position and reached 8 points of speed making the rival cards fail repeatedly. However, the threat of Pelacor was still latent because he was the one who did the most damage to my team.
    Finalizando el tercer turno la batalla seguía pareja, 3 cartas para cada lado, aun así mi ventaja era que Ash Mirage estaba en la primera posición y alcanzo los 8 puntos de velocidad haciendo que las cartas rivales fallaran en repetidas ocasiones. Sin embargo la amenaza de Pelacor seguía latente pues es quien hizo mayor daño a mi equipo.


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    From the previous round until the last round the fight was side and side, however it was the climax of my strategy because I had my master card Tinderlock, his last stand ability combined with Skargore increases all his stats as if it were several bloodlust, also with his point blank ability he can attack from a distance in the first position without any problem. At this point it was impossible for him not to get the victory.
    A partir del round anterior hasta la última ronda el combate estuvo de lado y lado, sin embargo fue el punto clímax de mi estrategia ya que contaba con mi carta maestra Tinderlock, su habilidad de last stand combinada con Skargore le aumenta todos sus stats como si de varios bloodlust se tratase, además con su habilidad de quemarropa puede atacar a distancia en la primera posición sin ningún problema. En este punto era imposible que no obtuviese la victoria.


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    Thanks for reading / Gracias por leer


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