Equal Opportunity: Todos tem a habilidades "Opportunity"?

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    dreloop07

    Published on Mar 08, 2024
    About :

    Olá, Pessoal! Hoje eu @dreloop07 compartilharei com vocês minha experiência jogando @splinterlands, na regra de batalha “Equal Opportunity”. Que traz igualdade a todas as cartas, só que dessa adicionando a elas a habilidade "Opportunity".

    This publication was also writen in PORTUGUESE and ENGLISH .
    usa.png Hello this post is a onboard introduction project from BR audience, ENGLISH VERSION AT THE END.

    Como sabemos, normalmente as cartas que possui tem por características ataques "melee" e "ranged", com essa igualdade, as cartas magicas são beneficiadas modificando totalmente a dinâmica dessa habilidade.

    Simboloregraefeito
    Equal OpportunityTodas as cartas ganham a habilidade de oportunidade que lhes permite atacar a unidade com a saúde mais baixa do time inimigo.

    Uma boa observação de dilema essa regra vier com a “Equalizer” que outro que vimos anteriormente. Embora todas as unidades comecem com a mesma saúde, as Cartas com “Opportunity” irão atacar a carta com a saúde mais baixa (provável que seja a primeira posição). Nesse contexto diminui a eficiência a linha de frente do baralho.

    Outro detalhe é cartas com habilidade "Camouflage" mesmo com baixa quantidade de saúde só podem virar alvo na primeira posição do baralho. Quando essa habilidade vem num invocador poderá direcionar todos ataques para primeira posição, dessa forma atraindo as cartas adversarias para uma armadilha. Assim como as cartas com habilidades "Taunt" que atrair a maioria dos ataques polpando a saúde da suas cartas nessa regra.

    Habilidades:

    Quando falamos em habilidades, para uma regra que atacar principalmente as cartas com pouca saúde deparamos com algumas habilidades bem legais. Como o “Reacharge” que apesar de ser um ataque com pouca cadência faz um bom estrago, sobretudo no ataque magico que o mais difícil de ser evitado, que ainda pode eliminar aquela peça chave no baralho adversário. Além de na maioria de ser cartas como boa quantidade de saúde.

    RechargeLookoutShield
    Conjuntos de regras que determinam onde as unidades são ideais para recarregar unidades. Desviar os ataques garantirá que eles possam atacar a cada rodada.Todas as unidades ganham as habilidades protegidas pelo vigia. Uma unidade com vigia é inestimável para sua equipe nesses cenários!Unidades corpo a corpo podem atacar de qualquer posição com oportunidade. Uma unidade com pouca saúde, armadura alta e escudo pode ser a isca perfeita.

    Agora, falando de proteção, temos a nova habilidade "Lookout" que reduz danos de cartas de ataque "Opportunity" de seus adjacentes. Essa é uma nova habilidade "rebellion", bem útil porque em muitos cenários, estando bem posicionado, pode proteger duas cartas de menor saúde no seu baralho. E por último "shield" que uma boa opção para proteger principalmente "tanque" que normalmente puxa essa dianteira quando falamos de levar dano e atrair uma carta com habilidade "Opportunity".

    Estratégia:

    Agora falando sobre as estratégias de batalha no Splinterlands. Levando, com apenas os decks de fogo, dragão e agua, numa partida como essa e apenas 60 quantidades de mana. Considerando regra "Equalize" que é uma regra boa para utilizar cartas "Opportunity" que se tem em abundância com a regra "Equal Opportunity".

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_73b884537c0a6aefdb6b0d3006f105a4&ref=dreloop07

    Como invocador escolhi o "Yodin Zaku" como todos vão possui a habilidade "Opportunity" vai ser possível atacar em várias regiões e, ao mesmo tempo, aplicar dano extra nos adjacentes com habilidade "bast" . Já que todos vão começar com a mesma quantidade de saúde, graças ao "Equalizer", que pode dar alguma alternância da carta mais fraca em saúde.

    InvocadorYodin Zaku
    Invocador que fortalece ataque "ranged" e saúde e adiciona habilidade "blast" a todas as suas cartas.

    O "Lord Arianthus", é minha primeira opção de proteção na primeira linha do meu baralho, além ter boas opção de defesa como a do tanque dessa partida, possui habilidades de contragolpe, sobretudo a "thorns", já que o ataque "melee" mais utilizado para habilidade "Opportunity" .

    Tanquelord arianthus leve 3
    Carta com habilidades "Shield" redução de ataque "melee" e "ranged". "void" redução de ataque magico. Magic Reflect contragolpe para cartas magicas e "thorns" contragolpe para as cartas "melee".

    Minha segunda opção, foi "Cornealus leve 3" essa é carta arqueira perfeita para uma partida como essa. Pois possui duas habilidades de contragolpe. Uma boa armadilha para cartas de habilidade "Opportunity" quando essa tiver a menor saúde.

    2 posiçãoCornealus leve 3
    Carta arqueira com habilidades "Heal" Restaura uma parte da saúde da unidade a cada rodada. "Thorns" Contragolpe para cartas "melee"."Return Fire"Contragolpe para cartas de ataque ranged.

    Como terceira opção, escolhi o "chain", possui redução de todos os danos que essa carta sofra. Além de parte de seu ataque exceder a armadura que um atributo que normalmente é utilizado para proteger cartas "Opportunity".

    3 posiçãoChain Golem leve 3
    Carta com habilidades "Shield" redução de ataque "melee" e "ranged". "void" redução de ataque magico."Piercing" Se o dano de ataque corpo a corpo ou de longo alcance exceder a armadura do alvo, o restante causará danos à saúde do alvo.

    Como 4 posição, optei pelo "Forgotten one" porque é uma opção de tanque que o ataque pode ultrapassa a armadura, além de possui um debuffs no caso a habilidade "Retaliate" que também pode ser muito. Contra as cartas "melee" com habilidade "Opportunity" e ao mesmo tempo é "Immunity" a cartas com habilidade "Demoralize".

    4 posiçãoForgotten one (leve 5)
    carta melee com habilidades "Immunity"Esta unidade é imune a efeitos de status negativos, "Retaliate"Quando atingidas por um ataque corpo a corpo, retaliação têm 50% de chance de atacar imediatamente o atacante. e "Piercing"Se o dano de ataque corpo a corpo ou de longo alcance exceder a armadura do alvo, o restante causará danos à saúde do alvo.

    O "Tortisian" é outra boa opção de cura, para armadilha na primeira posição, fazendo com que sua linha de frente demore a ser destruída, pois como todas as cartas vão começar com a mesma quantidade, saúde será provavelmente o primeiro alvo.

    5 posiçãoTortisian Chief leve 4
    Carta magica neutral com habilidade "tank heal" que cura sempre a primeira carta do deck.

    Devido à regra do "Opportunity" presente nessa partida, uma carta como a "Grum" nessa posição se tornou importante, porque possui habilidade "Bloodlust" que a fortalece a cada carta eliminada, como todas cartas começa com a mesma quantidade de saúde dificilmente virara alvo.

    Ultima posiçãoGrum Flameblade leve 3
    Carta "melee" com habilidades: Bloodlust, Void, Void Armor e Giant Killer

    Acredito que assim como a Regra “Equalize”, pode haver outras regras influente no "Equal Opportunity", revelando outra dinamica e pespectiva quando utilizar uma carta "Opportunity"

    Considerações:

    Então é isso, galera! Espero que tenham gostado dessa dica, para regra "Equal Opportunity", aprendemos que essa é regra abrangente a todos os tipos de ataques e não somente aos ataques usuais. Muito Obrigado! Pelas apreciações e boa sorte nas suas estratégias.


    ENGLISH VERSION

    usa.png usa.png usa.png usa.png

    Hey guys! Today I @dreloop07 will share with you my experience playing @splinterlands, under the “Equal Opportunity” battle rule. Which brings equality to all cards, but this time by adding the "Opportunity" ability to them.

    As we know, normally the cards you have have "melee" and "ranged" attacks as characteristics, with this equality, the magic cards benefit by completely modifying the dynamics of this ability.

    Symbolruleeffect
    Equal OpportunityAll cards gain the opportunity ability that allows them to attack the unit with the lowest health on the enemy team.

    A good observation of the dilemma is that this rule comes with the “Equalizer” that we saw previously. Although all units start with the same health, Cards with “Opportunity” will attack the card with the lowest health (likely to be the first position). In this context, the front line of the deck reduces the efficiency.

    Another detail is that cards with the "Camouflage" ability, even with a low amount of health, can only become a target in the first position of the deck. When this ability comes to a summoner, it can direct all attacks to the first position, thus attracting opposing cards into a trap. Just like cards with "Taunt" abilities that attract the majority of attacks by draining the health of your cards in this rule.

    Skills:

    When we talk about skills, for a rule that mainly attacks cards with low health, we come across some really cool skills. Like “Reacharge”, which despite being an attack with little cadence does good damage, especially in the magical attack, which is the most difficult to avoid, which can still eliminate that key piece in the opponent's deck. In addition to mostly being cards like a good amount of health.

    RechargeLookoutShield
    Sets of rules that determine where units are ideal for reloading units. Deflecting their attacks will ensure they can attack every round.All units gain the abilities protected by the watchman. A unit with a sniper is invaluable to your team in these scenarios!Melee units can attack from any position given the opportunity. A unit with low health, high armor and a shield can be the perfect bait.

    Now, speaking of protection, we have the new "Lookout" ability that reduces damage from adjacent "Opportunity" attack cards. This is a new "rebellion" ability, very useful because in many scenarios, being well positioned, it can protect two cards with lower health in your deck. And finally "shield" which is a good option to protect especially "tanks" that usually take this lead when we talk about taking damage and attracting a card with the "Opportunity" ability.

    Strategy:

    Now talking about battle strategies in Splinterlands. Taking, with only the fire, dragon and water decks, in a match like this and only 60 amounts of mana. Considering the "Equalize" rule, which is a good rule for using "Opportunity" cards, which you have in abundance with the "Equal Opportunity" rule.

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_73b884537c0a6aefdb6b0d3006f105a4&ref=dreloop07

    As a summoner I chose "Yodin Zaku" as everyone will have the "Opportunity" ability, it will be possible to attack in several regions and, at the same time, apply extra damage to adjacent ones with the "bast" ability. Since everyone will start with the same amount of health, thanks to the "Equalizer", which can give some alternation of the card weakest in health.

    SummonerYodin Zaku
    Summoner that strengthens "ranged" attack and health and adds "blast" ability to all your cards.

    "Lord Arianthus", is my first protection option in the first line of my deck, in addition to having good defense options like the tank in this match, it has counterattack abilities, especially "thorns", since the "melee" attack Most commonly used for the "Opportunity" skill.

    Tanklord arianthus light 3
    Card with "Shield" skill reduction"melee" and "ranged" attack. "void" magic attack reduction. Magic Reflect counterattack for magic cards and "thorns" counterattack for "melee" cards.

    My second option was "Cornealus light 3" this is the perfect archer card for a match like this. Because it has two counterattack abilities. A good trap for "Opportunity" skill cards when it has the lowest health.

    2 positionCornealus light 3
    Archer card with "Heal" abilities Restores a portion of the unit's health each round. "Thorns" Counterattack for "melee" cards."Return Fire"Counterattack for ranged attack cards.

    As a third option, I chose the "chain", it reduces all damage that this card suffers. In addition to part of its attack exceeding the armor, an attribute that is normally used to protect "Opportunity" cards.

    3 positionChain Golem light 3
    Card with "Shield", "melee" and "ranged" attack reduction abilities. "void" magic attack reduction."Piercing" If the melee or ranged attack damage exceeds the target's armor, the remainder will damage the target's health.

    As a 4 position, I opted for "Forgotten one" because it is a tank option where the attack can surpass the armor, in addition to having debuffs in the case of the "Retaliate" skill, which can also be a lot. Against "melee" cards with the "Opportunity" ability and at the same time "Immunity" against cards with the "Demoralize" ability.

    4 positionForgotten one (take 5)
    melee card with skills "Immunity"This unit is immune to negative status effects, "Retaliate"When hit by a melee attack, retaliation has a 50% chance to immediately attack the attacker. and "Piercing"If the melee or ranged attack damage exceeds the target's armor, the remainder will damage the target's health.

    "Tortisian" is another good healing option, to trap in the first position, making your front line take a while to be destroyed, as all cards will start with the same amount, health will probably be the first target.

    5 positionTortisian Chief takes 4
    Neutral magic card with "tank heal" ability that always heals the first card in the deck.

    Due to the "Opportunity" rule present in this match, a card like "Grum" in this position became important, because it has the "Bloodlust" ability that strengthens it with each card eliminated, as all cards start with the same amount of health, they will hardly turn over. target.

    Last positionGrum Flameblade Light 3
    "Melee" card with abilities: Bloodlust, Void, Void Armor and Giant Killer

    I believe that just like the “Equalize” Rule, there may be other influential rules in "Equal Opportunity", revealing another dynamic and perspective when using an "Opportunity" card.

    Considerations:

    So that's it, guys! I hope you liked this tip, for the "Equal Opportunity" rule, we learned that this is a comprehensive rule for all types of attacks and not just the usual attacks. Thank you very much! Thank you for your appreciation and good luck with your strategies.

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