11
Un cordial saludo musical.
Este semana te presento un bonito Bossa Nova de Antonio Carlos Jobim titulado "Chage de Saudade" (Basta de trizteza), Es un clásico de la Bossa Nova brasilera.
Chega de Saudade fue grabada por primera vez en abril de 1958, en la voz de Elizeth Cardoso, que se grabó con arreglos del maestro Antonio Carlos Jobim (Tom Jobim), acompañada también por la guitarra acústica de João Gilberto, quien fue el creador de la marcación rítmica de bossa nova. La versión de Elizeth fue lanzada en mayo de aquel mismo año en el álbum-proyecto Canção do Amor Demais por el sello Festa (LDV 6002), en el que por primera vez se escuchó aquello que recibiría el nombre de batida da bossa nova. Esta composición ha sido reconocida como el primer registro fonográfico del género bossa nova.
Asi pues, vaya mi interpretación con mucho cariño para todos.
Rodnell.
ENG:
A cordial musical greeting.
This week I present to you a beautiful Bossa Nova by Antonio Carlos Jobim titled "Chage de Saudade" (Enough of trizteza), It is a classic of the Brazilian Bossa Nova.
Chega de Saudade was first recorded in April 1958, in the voice of Elizeth Cardoso, which was recorded with arrangements by master Antonio Carlos Jobim (Tom Jobim), accompanied also by the acoustic guitar of João Gilberto, who was the creator of the bossa nova rhythmic marking. Elizeth's version was released in May of that same year in the project album Canção do Amor Demais by the Festa label (LDV 6002), in which for the first time was heard that which would receive the name of batida da bossa nova. This composition has been recognized as the first phonographic record of the bossa nova genre.
So, my interpretation with much affection for all of you.
Rodnell.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Here then, goes my presentation, with love....
Rodnell.
Comments:
Reply:
To comment on this video please connect a HIVE account to your profile: Connect HIVE Account