Inside: In Memory of the Pigs - Gameplay I [ENG-ESP]

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    soldierofdreams

    Published on Oct 03, 2023
    About :

    In front of a darkened forest, with quiet but overwhelming noises, a boy emerges from the undergrowth to flee from some sinister masked men. From there, you take control. The gray road is slippery, be careful! You must be stealthy. Don't make too much noise, or you'll alert them, and no one will come to help you...

    You just have to flee with intelligence.

    Frente un bosque en penumbra, con ruidos tranquilos pero agobiantes, un chico surge de entre la maleza para huir de unos enmascarados siniestros. A partir de allí, tú tomas el control. El camino gris es resbaladizo, ¡cuidado! Debes ser sigiloso. No hagas mucho ruido o los alertarás, y nadie vendrá a ayudarte…

    Solo huye con inteligencia.


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    Playdead is one of those Indie studios that knows how to create video games for posterity. Inside, one of its most prominent titles is a video game of stealth, suspense and, I would dare say, even psychological suspense. But, it is not something you should let yourself be dominated by. If you are one of those who resolve explosive situations calmly, Inside will be like a bike ride for you. If this is not the case, then start tantalizing despair and anxiety. Okay, I'm kidding. In reality, Inside is difficult for everyone.

    The game immerses us in a series of dark and apocalyptic events, with what seems to be a society dominated by a sect that experiments on all kinds of living beings. From the first moments of the video game, you are immersed in a latent fear of being caught! Nothing and no one tells you how to play, or the control dynamics, or the character's abilities. That uncertainty makes you say something like this:

    “And what the hell will I do to save myself!”

    Improvisations are not valid.

    Playdead es uno de esos estudios Indie que saben cómo crear videojuegos para la posteridad. Inside, uno de sus títulos más prominentes, es un videojuego de sigilo, suspenso y me atrevería a decir que hasta de suspenso psicológico. Pero, no es algo por lo que debas dejarte dominar. Si eres de los que resuelve las situaciones explosivas con calma, Inside será para ti como un paseo en bicicleta. Si no es tu caso, entonces comienza a mentalizar al desespero y la ansiedad. Vale, estoy bromeando. En realidad, Inside es difícil para todo el mundo.

    El juego nos sumerge en una serie de eventos oscuros y apocalípticos, con lo que parece una sociedad dominada por una secta que experimenta con toda clase de seres vivos. Desde los primeros instantes del videojuego te sumerges en un estado de miedo latente, ¡miedo a que te atrapen! Nada ni nadie te indica como jugar, o la dinámica de controles, o las habilidades del personaje. Esa incertidumbre te hace decir algo como esto:

    “¡Y qué diablos haré para salvarme!”

    Las improvisaciones no son válidas.


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    I have already told you that in Inside you have to escape with intelligence, and it takes on unimaginable relevance with the appearance of the Puzzles. Being a video game with platform dynamics, brain tests cannot be left behind. Just a few seconds of play pass and you find yourself with the first puzzle, and then another, and another... but, in Inside something different happens concerning other titles of the same genre: here you get it right to save yourself, although solving the puzzle in itself cost you your own life.

    The setting is horrible, but that makes it beautiful. 3D scenarios with a playable focus on the second dimension, and a camera that knows where to point when there is danger. The character's abilities are typical, at least for now: you can jump, move left or right, and move objects. At first, Inside is quite intuitive, there is no need for cinematics to understand that we must run for our lives.

    Ya les había dicho que en Inside hay que huir con inteligencia, y vaya que cobra una relevancia inimaginable con la aparición de los Puzles. Al ser un videojuego con dinámicas de plataforma, las pruebas para el cerebro no pueden quedarse atrás. Apenas pasan unos cuantos segundos de juego y ya te encuentras con el primer acertijo, y luego con otro, y otro más… pero, en Inside pasa algo diferente con respecto a otros títulos del mismo género: acá aciertas para salvarte, aunque resolver el puzle en sí te cueste la propia vida.

    La ambientación es horrible, pero eso la hace hermosa. Escenarios 3D con un enfoque jugable en la segunda dimensión, y una cámara que sabe a donde apuntar cuando hay peligro. Las habilidades del personaje son las típicas, al menos por ahora: puedes saltar, desplazarte a la derecha o a la izquierda y mover objetos. Al principio Inside es bastante intuitivo, no hay necesidad de cinemáticas para entender que debemos correr por nuestra vida.


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    This is the first Gameplay of my journey through Inside. I try to title the episodes after the most shocking thing I can find while playing and suffering so I don't get caught. This is in honor of a few pigs that I found on my escape... there was a scene that disturbed me a little, and in which I discovered that this video game is not just anything. It seems that Inside will take me down a path of quite a bit of stress and good hours of play. Watch the video and you will know why, XD.

    Este es el primer Gameplay de mi travesía por Inside. Intento titular los episodios según lo más impactante que puedo encontrar mientras juego y sufro para que no me atrapen. Este va en honor a unos cuantos cerdos que hallé en mi huida… hubo una escena que me perturbó un poco, y en la que descubrí que este videojuego no es cualquier cosa. Parece que Inside me llevará por un sendero de bastante estrés y buenas horas de juego. Vean el video y sabrán por qué, XD.


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    The resources used in this content were extracted from the video game Inside.

    Los recursos empleados en este contenido fueron extraídos del videojuego Inside.

    Tags :

    videogames review gameplay spanish inside videojuegos pob neoxian

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