(ESP/ENG) Retro Game Chip & Dale ( Nes )

11

  • 155
  • 0
  • 8.080
  • Reply

  • Open in the desktop app ADD TO PLAYLIST

    janusmolinovsky

    Published on Aug 22, 2023
    About :

    Miniatura de Youtube para Gamer Profesional Neón Verde y Blanco.gif

    the video gameplay is audio in Spanish


    Hello to all video game lovers, today I want to share a retro game of Nes
    which is Chip & Dale

    Hola a todos los amantes de los videojuegos, el dia de hoy quiero compartir un juego retro de Nes
    el cual es Chip & Dale 
    



    Tenor

    To do this I emulated the nes game on the classic xbox.

    Para ello emule el juego de nes en la xbox clásica.
    
    


    c5zjgx0e8sc71.gif


    Source

    Honestly this game is very entertaining to play in cooperative mode, but to tell the truth there are many sections that you must advance very carefully, as they are full of traps, so it is mandatory to pass it with 1 player (in the best case if you are playing with a friend, you must lift it and carry it over your head to minimize the risk of losing lives), because as I said, it depends on the progress of the 2 players at once.

    Honestamente este juego es muy entretenido para jugar en modo cooperativo, 
    pero a decir verdad hay muchos tramos que deberás avanzar con sumo cuidado, ya que están repletos de trampas, asi que es obligatorio pasarlo con 1 jugador 
    (en el mejor de los casos si estas jugando con un amigo, deberás alzarlo y 
    transportarlo sobre tu cabeza para asi minimizar el riesgo de perder vidas), 
    ya que como expuse, depende del avance de los 2 jugadores a la vez.
    

    Chip_n_Dale_Rescue_Rangers_NES_Walkthrough_HQ_High_quality.gif

    Source

    In a way this game can be passed perfectly well with 1 player...and I dare to say that it is much easier because you do not carry an anchor (as the player 2) that slows down the progress of the stage.

    In the gameplay, I explain that it is not necessary or mandatory to annihilate all the opponents you see on screen, you just have to move forward leaving everything behind, whether boxes and enemies, because the intention is to reach the boss, the rest is so to speak distraction.

    En cierto modo este juego se puede pasar perfectamente con 1 solo jugador...y me atrevo a decir que es mucho mas facil ya que no llevas un ancla (como el 
    player 2) que te frena el avance del escenario.
    
    En el gameplay, pues explico que No es necesario ni obligatorio aniquilar 
    a cuanto rival veas en pantalla, que solo debes limitarte a avanzar dejando 
    todo atrás, sean cajas y enemigos, pues la intención es llegar al jefe, 
    lo demás es por así decirse distracción.
    


    clipart88301.png


    Source

    In this game it is more than mandatory to always carry a box, so you will never be taken by surprise by the enemies and "the box that we carry is also very useful to level the gravity of the jumps". (especially in scenarios with trap mechanisms that fall on your head).

    En este juego es mas que obligatorio siempre cargar una caja, asi pues 
    jamas te tomaran por sorpresa los enemigos y pues "la caja que cargamos 
    también sirve bastante para nivelar la gravedad de los saltos". (en especial 
    en escenarios con mecanismos de trampa que caen sobre tu cabeza).
    


    Rec 0085.gif


    source

    Another element that we must carry is the metal box, since it can be recycled and recovered again once thrown at the enemy, as well as a necessary element to put as a base and jump on it to reach other places that normally the common jump of the character is not enough.

    Otro elemento que debemos llevar es la caja de metal, ya que se puede reciclar y volver a recuperar una vez lanzada al enemigo, asi como un elemento 
    necesario para poner de base y saltar sobre ella para llegar a otros sitios 
    que normalmente el salto común del personaje no basta.
    


    caja.JPG


    source

    In addition, there are sections where you will have to stack several metal boxes to build bridges or stairs, so whenever you see a metal box, use it until the end of the stage.

    Añado hay secciones donde deberás apilar varias cajas de metal para armar 
    puentes o escaleras, asi que siempre que veas una caja de metal, úsala 
    hasta el final del escenario.
    
    276cat.gif276volt.gif


    Source

    Usually the bosses of each level have a 5 hit counter which you must hurt to advance to another stage.

    Some of these enemies are somewhat random so the best option is to annihilate them as quickly as possible without letting them attack.

    Many times the bosses have a blind spot, where you can either stand or crouch and avoid their multiple attack, but it's more a matter of trial and error as you play through the game and finish it many times.

    Por lo general los jefes de cada nivel tiene un contador de 5 golpes 
    los cuales debes lastimarlos para avanzar a otro escenario.
    
    
    Algunos de estos enemigos son algo aleatorios asi que la mejor opcion es 
    aniquilarlos lo mas rápido posible sin dejar que estos ataquen.
    
    
    Muchas veces los jefes tienen un punto ciego, donde puedes ponerte bien sea 
    de pie o agachado y evitar su ataque multiple, pero es mas cuestión de prueba y error a medida que pasas este juego finalizandolo muchas veces.
    


    bonus.JPG


    source

    At the end of each stage there is a bonus and usually the prize of extra life is in the top box of the level in the middle.

    Honestly there are hallway enemies that are certainly annoying, some take 2 hits of damage, or can even reverse boxes thrown at you.

    Al acabar cada escenario hay un bonus y por lo general el premio de la 
    vida extra se encuentra en la caja superior del nivel en la mitad.
    
    
    Honestamente hay enemigos de pasillo que son ciertamente molestos, algunos 
    soportan 2 golpes de daño, o pueden hasta revertirte las cajas lanzadas 
    hacia ti.
    


    enemi.JPG


    source

    By the way, the most annoying corridor enemy will always be the stilt walker, many times the AI of the game wants to keep sending it to attack countless times, so usually a little touch of this despicable being, will be enough to push you into a void and certain death.

    The final stage of the game may consume you several lives and attempts, because there are too many sections where you must synchronize the boxes to attack and hide, as well as to avoid damage (especially from enemies that shoot when they see you).

    Por cierto  el enemigo de pasillo mas molesto siempre va ser el zancudo 
    que ataca envistiendo, muchas veces la AI del juego se le da la gana de seguirlo mandando a atacar incontables veces, asi que por lo general un pequeño 
    toque de este despreciable ser, bastara para empujarte a un vació y una muerte segura.
    
    el escenario final del juego puede que te consuma varias vidas e intentos, 
    pues hay demasiados tramos donde debes sincronizar las cajas para atacar 
    y esconderte, asi como para evitar el daño (sobretodo de los enemigos 
    que disparan cuando te ven).
    



    Tenor

    About this game, the important thing is not to get distracted going through boxes one by one, and just take the one you need to advance and defend yourself...well, unless you are very low on health points and desperately need an acorn to replenish your vitality meter.

    Obviously the game is challenging on a personal level, but it's like any video game, the more you play it the more you'll memorize the scenarios and enemies to defend yourself.

    Sobre este juego pues lo importante es no distraerse revisando cajas una 
    por una, y solo tomar la que necesitas para avanzar y defenderte...bueno 
    a menos de que estes muy bajo de puntos de salud y necesites desesperadamente una bellota para reponer el contador de vitalidad.
    
    Obviamente el juego presenta su reto a niveles personales, pero es como todo 
    video juego, entre mas lo juegues mas memorizaras el escenarios y sus enemigos para poder defenderte.
    



    tenor

    I hope it activates more than one of you the memories of this fun game and encourage you to play it, either for the first time or just for nostalgia.

    Espero que les active a mas de uno las memorias de este divertido juego 
    y se animen a jugarlo, bien sea por primera vez o solo por nostalgia.
    

    Resources

    image.png


    Xbox classic
    Game: Chip & Dale ( NES )

    game filmed with: Zblade A7 Cell Phone
    Mp4 to gif Online convert

    Tenor
    DeepL Translate

    Canva
    Images : 1 / 2 / 3

    Logo credits to @hive, Hive Gaming

    Tags :

    hivecg gaming hive hive-140217 gameplay chip&dale nes retro uneup spanish waivio hivegaming

    Woo! This creator can upvote comments using 3speak's stake today because they are a top performing creator! Leave a quality comment relating to their content and you could receive an upvote worth at least a dollar.

    Their limit for today is $0!
    Comments:
    Time until janusmolinovsky can give away $0 to their commenters.
    0 Days 0 Hours 0 Minutes 0 Seconds
    Reply:

    To comment on this video please connect a HIVE account to your profile: Connect HIVE Account

    14:14
    10 views 9 months ago $

    More Videos

    21:14
    2 views 4 years ago $
    02:56
    43 views 6 months ago $
    11:54
    2 views 2 years ago $
    00:25
    7 views 3 years ago $
    19:01
    7 views a year ago $