Regra Born Again: Uma segunda chance?

0

  • 218
  • 0
  • 11.415
  • Reply

  • Open in the desktop app ADD TO PLAYLIST

    dreloop07

    Published on Jan 19, 2024
    About :

    Olá, Pessoal! Hoje eu @dreloop07 compartilharei com vocês minha experiência jogando na regra de batalha “Born Again”. Olha que essa regra que ajuda tanto no aspecto defensivo e fortalecimento dos atributos de suas cartas, essa é daquelas que dita a dinâmica e o ritmo da partida.

    This publication was also writen in PORTUGUESE and ENGLISH .
    usa.png Hello this post is a onboard introduction project from BR audience, ENGLISH VERSION AT THE END.

    Antes de tudo, apesar de ser uma regra abrangente a todas as cartas, é necessário entender que essa não é uma regra tão eficiente, com relação aos aspectos estatísticos, quando as cartas renasce, já que as cartas voltam com um de saúde. Tendo em mente que você e seu adversário vão estar nessa situação, uma possibilidade de se defender após renascer é ter cartas com muita armadura, sobretudo cartas que possui a habilidade “void armor” blindagem para ataques mágicos, possar ajudar a recuperar a saúde de sua carta renascida.

    SimboloRegraefeito
    Born AgainTodas as cartas recebem a habilidade Rebirth , que lhes permite ressuscitar uma vez.

    É claro que renascer com apenas um de saúde pode ser o principal dilema para essa regra e mesmo com uma carta com muito de armadura pode enfrentar alguns problemas como, por Exemplo, a regra “Unprotected” que remove as todas as armaduras da partida. Outro problema são as cartas com habilidades “opportunity” que atacar as cartas de menor saúde.

    Habilidades uteis:

    Em se falando de habilidades, no aspecto defensivo bem legal é a “Divine Shield”, pois é possível utilizar novamente quando sua carta ressurgi, pode ser muito útil para proteger sua carta do primeiro dano, já que ela volta com pouca vida.

    Divine ShieldpoisonHealMartyr
    Um monstro que renasce recuperará seu escudo divinoApesar de ser uma armadilha que pode ser limpa, quando o mostro renasce, ele pode se contaminar novamente quando atingido.Uma carta que se autorrecupera a saúde pode demorar para precisar renascer.Estar habilidade ela fortalece suas cartas adjacentes duas vezes após seu renascer.

    Agora para quem buscar ofensividade a “poison” pode ser uma boa opção, mesmo que ela pode limpa da carta atingida aós renascer, pode ser uma boa opção, pois uma carta com um de saúde pode ser facilmente eliminado por ela, quando atingido.

    Agora, falando em recuperação de saúde, a “heal” é uma excelente opção, pois normalmente essas cartas são muito difícil de ser eliminada e também uma forma de recuperar a saúde pós-renascer.
    Uma das habilidades que mais se beneficia é a “Martyr” pois ela aproveita esse movimento de ser eliminado e resugir para fortalecer suas cartas.

    Bons invocadores

    Se pesquisamos bem, tem até alguns invocadores que possuam algumas dessas habilidades. Se pensamos bem, utilizar algumas dessas habilidades em contexto abrangente pode ser letal para o sucesso das batalhas quando tiver essa regra.

    Scarred Llama MageLorna ShineWaka Spiritblade
    Combinado com uma carta de habilidade “heal” e “Martyr” terá uma carta incrivelmente forte.Uma proteção como a “Divine Shield” em todas as suas cartas, será uma boa oportunidade de se defender no renascimentoUm invocador com habilidade “Poison” adiciona a todas as suas cartas.

    Jogar com o “Scarred” é uma das jogadas mais clássicas combinações para esse tipo de regra, principalmente se tiver um “Kron” e várias cartas com habilidade “Martyr”, essa uma daquelas dicas com pouca mana. Já a “Lorna Shine” é uma boa opção defensiva caso use o deck da vida. Logo no deck da morte um bem legal é o “Waka Spiritblade” uma armadilha como a “poison” no deck adversário pode representar um dano adicional passivamente até a carta adversaria ressurgir. Embora esses invocadores traga muitas potencialidades para partida, é necessário algum encaixe em cada situação e estratégia.

    Estratégia

    Agora falando sobre as estratégias de batalha no Splinterlands. Levando, em consideração a regra de batalha "Born Again"
    e a disponibilidade do baralho da morte e uma boas quantidades de mana para a partida. Escolhi o invocador "Waka Spiritblade".

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_29e9284dec69756209d53784f3915a41&ref=dreloop07

    Ter uma armadilha que aplique dano adicional a uma carta atingida, pode ser um grande diferencial em uma partida equilibrada, sobretudo quando se possui habilidades que faz com que suas cartas realize ataques em varias posições no deck advesario.

    InvocadorWaka Spiritblade (leve 2)
    Invocador que adiciona a habilidade "poison" a todas as suas cartas no deck da morte

    Na minha primeira posição escolhi a "Venari" para utilizar a habilidade “Martyr” para fortalecer os atributos do meu tanque "Haunted Spirit" gold leve 5 na segunda posição. Sei que foi um grande risco de não acionar meu tanque na partida, por se tratar de uma carta arqueira na primeira posição sem ataques. Combinar uma carta "heal" com “Martyr” é uma das oportunidades dessa regra.

    TanqueHaunted Spirit gold leve 5
    Carta de ataque "melee" com habilidade "heal" autocura e "Magic Reflect" contra golpe para cartas magicas.

    Numa partida como essa a “Spirit” tem um papel muito importante, pois além de recuperar a saúde da minha última carta, pois será que vai receber mais dano na segunda fileira devido à abundância de cartas “sneaks” no deck adversário. Ainda podeira ajuda a limpa qualquer fortalecimento de um possível “Martyr” na primeira posição do deck adversário.

    3 posiçãoSpirit Hoarder leve 2
    Carta magica com habilidades "Triage" cura sua carta mais recuada que sofreu mais dano na rodada e "Dispel" Quando esta carta atinge um inimigo, ela elimina todos os efeitos de status positivos desse inimigo.

    Uma Carta como a "Phantom" pode significar uma segunda camada de proteção numa partida com muitos "Sneaks" adversarios, além de uma redução de dano mágico para meu tanque caso se houve cartas mágicos dando tem para sua recuperação de saúde com habilidade "heal".

    5 posiçãoPhantom Soldier leve 3
    Carta magica com habilide "Silence" Reduz o ataque mágico de todas as unidades Adversarias. E " Flying" chance maior de escapar de "melee" ou "Ranged"

    Para nossa última posição "Raa", carta multi habilidades, sendo as mais uteis para essa partida a" Flying" como forma de se proteger contra ataques de "Sneaks" e além de dar espaço de recuperação de dano para a "triage". Além da "Scattershot" que ajudou a espalhar a armadilha do invocador "poison" no deck adversário, fazendo isso duas vezes graças a habilidade "Double Strike".

    Ultima cartaRaa leve 2
    Carta com habilidades " Flying" chance maior de escapar de "melee" ou "Ranged", "Double Strike" dois ataques na rodada, "Scattershot" ataques ranged ou magico aleatório e "Giant Killer" doublo de dano a cartas com mais de 10 de mana.

    Nota-se que nas possibilidades e potencialidades que pensei para essa regra, fui preparando minhas peças, tanto para um possível ataque magico ou melee. Como de fato foi que aconteceu nessa partida. É claro que utilizei cartas que consome muita mana, então tem que fica atento a esse elemento limitador na partida.

    Considerações:

    Então é isso, galera! Espero que tenham gostado dessa dica, foi uma estratégia bem legal no deck da morte com invocador "Waka Spiritblade" com muitos elementos de defesa e ofensividade, indica para uma quantidade de mana elevada. Muito Obrigado! Pelas apreciações e boa sorte nas suas estratégias.


    ENGLISH VERSION

    usa.png usa.png usa.png usa.png
    Hey guys! Today I @dreloop07 will share with you my experience playing the “Born Again” battle rule. Look, this rule that helps both in the defensive aspect and strengthening the attributes of your cards, is one of those that dictates the dynamics and rhythm of the match.

    First of all, despite being a comprehensive rule for all cards, it is necessary to understand that this is not such an efficient rule, in relation to statistical aspects, when cards are reborn, as cards return with one health. Bearing in mind that you and your opponent will be in this situation, one possibility to defend yourself after being reborn is to have cards with a lot of armor, especially cards that have the “void armor” ability, shielding against magical attacks, which can help you recover your opponent's health. reborn letter.

    SymbolRuleeffect
    Born AgainAll cards receive the Rebirth ability, which allows them to be resurrected once.

    Of course, being reborn with just one health can be the main dilemma for this rule and even with a card with a lot of armor you can face some problems, such as, for example, the “Unprotected” rule that removes all armor from the game. Another problem is cards with “opportunity” abilities that attack cards with lower health.

    Useful skills:

    Speaking of skills, in the defensive aspect, the “Divine Shield” is really cool, as it can be used again when your card reappears, it can be very useful to protect your card from the first damage, as it returns with little health.

    Divine ShieldpoisonHealMartyr
    A monster that respawns will regain its divine shieldDespite being a trap that can be cleaned, when the monster is reborn, it can become contaminated again when hit.A card that self-recovers health may take a while to need to be reborn.This ability strengthens its adjacent cards twice after its rebirth.

    Now for those looking for offense, “poison” can be a good option, even though it can clear the card hit after being reborn, it can be a good option, as a card with one health can easily be eliminated by it, when hit.

    Now, speaking of health recovery, “heal” is an excellent option, as these cards are normally very difficult to eliminate and also a way to recover health post-rebirth.
    One of the skills that benefits the most is “Martyr” as it takes advantage of this movement of being eliminated and respawning to strengthen your cards.

    Good summoners

    If we research carefully, there are even some summoners who have some of these skills. If we think about it, using some of these skills in a comprehensive context can be lethal for the success of battles when you have this rule.

    Scarred Llama MageLorna ShineWaka Spiritblade
    Combined with a “heal” ability card and “Martyr” you will have an incredibly strong card.Protection like the “Divine Shield” on all your cards will be a good opportunity to defend yourself during rebirthA summoner with the ability “Poison” adds it to all of his cards.

    Playing with “Scarred” is one of the most classic combinations for this type of rule, especially if you have a “Kron” and several cards with the “Martyr” ability, this is one of those low-mana tips. “Lorna Shine” is a good defensive option if you use the life deck. Right in the death deck, a cool one is the “Waka Spiritblade”, a trap like “poison” in the opponent's deck can represent additional damage passively until the opposing card resurfaces. Although these summoners bring a lot of potential to the game, some adjustment is required for each situation and strategy.

    Strategy

    Now talking about the battle strategies inSplinterlands. Taking into account the "Born Again" battle rule
    and the availability of the death deck and a good amount of mana for the match. I chose the summoner "Waka Spiritblade".

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_29e9284dec69756209d53784f3915a41&ref=dreloop07

    Having a trap that applies additional damage to a card hit can be a big difference in a balanced match, especially when you have abilities that make your cards carry out attacks in various positions in the opponent's deck.

    SummonerWaka Spiritblade (light 2)
    Summoner who adds the "poison" ability to all of his cards in the death deck

    In my first position I chose "Venari" to use the “Martyr” skill to strengthen the attributes of my tank "Haunted Spirit" gold takes 5 in the second position. I know it was a big risk not to activate my tank in the match, as it was an archer card in first position with no attacks. Combining a “heal” card with “Martyr” is one of the opportunities of this rule.

    TankHaunted Spirit gold take 5
    "Melee" attack card with "heal" ability, self-healing and "Magic Reflect" against blows for magic cards.

    In a match like this, “Spirit” plays a very important role, as well as recovering the health of my last card, it will also receive more damage in the second row due to the abundance of “sneaks” cards in the opponent's deck. It can also help clear any strengthening of a possible “Martyr” in the first position of the opponent's deck.

    3 positionLightweight Spirit Hoarder 2
    Magic card with "Triage" abilities heals your furthest card that suffered the most damage in the round and "Dispel" When this card hits an enemy, it eliminates all positive status effects from that enemy.

    A card like "Phantom" can mean a second layer of protection in a match with many "Sneaks" opponents, as well as a reduction in magical damage for my tank if there were magical cards giving it the ability to recover health with the "heal" ability. .

    5 positionPhantom Soldier light 3
    Magic card with "Silence" ability Reduces the magic attack of all opposing units. And "Flying" has a greater chance of escaping "melee" or "Ranged"

    For our last position "Raa", a multi-skill card, the most useful for this match being "Flying" as a way of protecting yourself against "Sneaks" attacks and in addition to giving damage recovery space for "triage". In addition to the "Scattershot" that helped spread the "poison" summoner's trap in the opponent's deck, doing this twice thanks to the "Double Strike" ability.

    Last letterLight race 2
    Card with "Flying" abilities, greater chance of escaping "melee" or "Ranged", "Double Strike" two attacks in the round, "Scattershot" ranged attacks or random magic and "Giant Killer" double damage to cards with more than 10 of mana.

    It can be seen that in the possibilities and potentialities that I thought about for this rule, I was preparing my pieces, both for a possible magical or melee attack. As it actually happened in this match. Of course, I used cards that consume a lot of mana, so you have to be aware of this limiting element in the match.

    Considerations:

    So that's it, guys! I hope you liked this tip, it was a really cool strategy in the death deck with the "Waka Spiritblade" summoner with a lot of defense and offensive elements, indicating a high amount of mana. Thank you very much! Thank you for your appreciation and good luck with your strategies.

    Tags :

    Woo! This creator can upvote comments using 3speak's stake today because they are a top performing creator! Leave a quality comment relating to their content and you could receive an upvote worth at least a dollar.

    Their limit for today is $0!
    Comments:
    Time until dreloop07 can give away $0 to their commenters.
    0 Days 0 Hours 0 Minutes 0 Seconds
    Reply:

    To comment on this video please connect a HIVE account to your profile: Connect HIVE Account

    00:05
    0 views a week ago $

    More Videos

    01:25
    5 views a year ago $
    00:22
    2 views 4 years ago $
    03:50
    11 views 4 years ago $
    03:20
    3 views a year ago $
    00:50
    2 views 2 years ago $