Regra Back to Basics: jogando sem habilidades?

0

  • 172
  • 0
  • 7.164
  • Reply

  • Open in the desktop app ADD TO PLAYLIST

    dreloop07

    Published on Jan 15, 2024
    About :

    Olá, Pessoal! Hoje eu @dreloop07 compartilharei com vocês novamente minha experiência jogando na regra de batalha "Back to Basics". Olha que essa regra pode dificultar bastante uma partida, pois as habilidades muita vezes dita um ritmo de uma partida, além de toda dinâmica que envolve o jogo.

    This publication was also writen in PORTUGUESE and ENGLISH .
    usa.png Hello this post is a onboard introduction project from BR audience, ENGLISH VERSION AT THE END.

    Antes de tudo, é necessário entender que essa não é uma regra absoluta, pois esta regra não se aplica aos invocadores, somente as cartas. Tendo em mente que você e seu adversário vão estar nessa situação, adicionar um invocador que possua uma habilidade pode ser bastante vantajoso, pois dependendo da habilidade pode trazer um pouco mais de mobilidade para sua jogatina num jogo mais estatico.

    simboloregraefeito
    Back to BasicsAs cartas perdem todas as habilidades.

    Outro detalhe importante, são os tipos de ataques, pois acredito que os ataques que tem mais mobilidade para atacar de qualquer posição, sem precisar de habilidades, como magicos são mais propensos a uso, mas é sempre bom observar isso nos seus invocadores, para utilizar cartas mais favorecidas pelos invocadores.

    Invocadores uteis

    Como as habilidades estão desativadas nas cartas, resolver procurar por invocadores que possuam habilidades que tragam alguma mobilidade para baralho em termos de ofensividade e dinamica. Com certeza o "Conqueror" em termos de ataque é mais abrangente, pois permite que suas cartas secundarias ataque em várias posições diferentes, porem seus poderes fica limitado somente as cartas de ataque "ranged" e "magico".

    Conqueror JacekYodin ZakuPossibilus the wise
    Numa regra de batalha como esta pode interresante possui a habilidade "Scattershot" em todas as suas cartas, além de pode aplicar um dano adicional com destruição do escudo.este é ideal para combinações de ataque Ranged fortalecido em posições secundarias com dano adicional nas cartas adversaria com habilidade.Este é uma opção para cartas de ataque melee, pois ele adiciona habilidade "reach" que permite sua carta atacar estando na segunda posição e o "Trample" que permite um ataque adicional com eliminação de monstro com ataque "melee".

    Sempre que possivel, gosto de usar o "yodin", porque sua habilidade "blast" proporciona um ataque adicional a todas as minhas cartas independente do tipo de ataque, destruido o baralho adversário de uma forma mais focada, na direção de frente para atrás. Além de ser um invocador que fortalece as cartas arqueiras potencializando mais ainda a habilidade "Blast".

    Uma terceira opção, foi o "Possibilus", mas ele é muito limitado as cartas melee e a segunda posição do baralho, dessa forma tera que fazer uma fila de cartas "melee" e perde um pouco de ofensividade, pois eles só atacam em posições mais recuadas com habilidades, de todo modo é uma possibilidade. É claro que estamos falando de invocadores que consome uma certa quantidade de mana, talvez esse pode ser um dilema na formação de estratégia nos decks.

    Estratégia

    Agora falando sobre as estratégias de batalha no Splinterlands. Levando, em consideração a regra de batalha "Regra Back to Basics"
    e a disponibilidade do baralho de fogo e uma boas quantidade de mana para a partida. Escolhir o invocador "Yodin".

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_5fdaa802c5aff66504780f2e4270812d&ref=dreloop07

    O "Yodin Zaku" na estratégia que uso para uma partida como essa é que melhor se encaixa, pois além de fortalecer o ataque das cartas arqueiras, que é um tipo de ataque fora da primeira posição, além do dano adicional. Embora, é necessário um tanque bem forte para manter as cartas arqueiras na posições secundarias.

    Considerações.

    Então, é isso galera? Espero que alguma dessas informações contidas te ajude obter êxito em suas batalhas, mesmo com essa restrição sobre as habilidades das cartas, as potencialidades dessa partida estar nas mãos dos invocadores e quem sabe o sucesso dessa partida. Muito obrigado pelas apreciações e até a proxima.


    ENGLISH VERSION

    usa.png usa.png usa.png usa.png

    Hey guys! Today I @dreloop07 will share with you again my experience playing the "Back to Basics" battle rule. Note that this rule can make a match quite difficult, as skills often dictate the rhythm of a match, in addition to all the dynamics surrounding the game.

    First of all, it is necessary to understand that this is not an absolute rule, as this rule does not apply to summoners, only to cards. Bearing in mind that you and your opponent will be in this situation, adding a summoner that has a skill can be quite advantageous, as depending on the skill it can bring a little more mobility to your game in a more static game.

    symbolruleeffect
    Back to BasicsCards lose all abilities.

    Another important detail is the types of attacks, as I believe that attacks that have more mobility to attack from any position, without needing skills, such as magic are more likely to be used, but it is always good to observe this in your summoners, to use cards most favored by summoners.

    Useful summoners

    As skills are disabled on the cards, decide to look for summoners that have skills that bring some mobility to the deck in terms of offensiveness and dynamics. Certainly "Conqueror" in terms of attack is more comprehensive, as it allows its secondary cards to attack in several different positions, but its powers are limited only to "ranged" and "magic" attack cards.

    Conqueror JacekYodin ZakuPossibilus the wise
    In a battle rule like this, it can be interesting to have the "Scattershot" ability on all your cards, in addition to being able to apply additional damage by destroying the shield.This is ideal for combinations of a strengthened Ranged attack in secondary positions with additional damage to opponent cards with ability.This is an option for melee attack cards, as it adds the "reach" ability that allows your card to attack while in second position and the "Trample" that allows an additional attack to eliminate monsters with a "melee" attack.

    Whenever possible, I like to use "yodin", because its "blast" ability provides an additional attack to all my cards regardless of the type of attack, destroying the opponent's deck in a more focused way, from front to back. In addition to being a summoner that strengthens archer cards, further enhancing the "Blast" ability.

    A third option was "Possibilus", but it is very limited to melee cards and the second position of the deck, so you will have to queue up "melee" cards and lose some offensiveness, as they only attack in positions further back with skills, in any case it is a possibility. Of course, we are talking about summoners that consume a certain amount of mana, perhaps this could be a dilemma when forming strategy in decks.

    Strategy

    Now talking about battle strategies in Splinterlands. Taking into consideration the battle rule "Back to Basics Rule"
    and the availability of the fire deck and a good amount of mana for the match. Choose the summoner "Yodin".

    https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_5fdaa802c5aff66504780f2e4270812d&ref=dreloop07

    The "Yodin Zaku" in the strategy I use for a match like this is the best fit, as it not only strengthens the attack of the archer cards, which is a type of attack outside of the first position, in addition to the additional damage. Although, a very strong tank is needed to keep the archer cards in secondary positions.

    Considerations.

    So, is that it guys? I hope that some of this information will help you to be successful in your battles, even with this restriction on card abilities, the potential of this match being in the hands of the summoners and who knows the success of this match. Thank you very much for your appreciation and see you next time.

    Tags :

    Woo! This creator can upvote comments using 3speak's stake today because they are a top performing creator! Leave a quality comment relating to their content and you could receive an upvote worth at least a dollar.

    Their limit for today is $0!
    Comments:
    Time until dreloop07 can give away $0 to their commenters.
    0 Days 0 Hours 0 Minutes 0 Seconds
    Reply:

    To comment on this video please connect a HIVE account to your profile: Connect HIVE Account

    08:10
    3 views a year ago $
    00:05
    0 views a week ago $

    More Videos

    02:38
    25 views 2 years ago $
    11:35
    5 views 3 years ago $