Hive Open Mic - Semana 101 - "Libertad de Expresión" - Arioso - Cover Mandolin

4

  • 458
  • 0
  • 5.721
  • Reply

  • Open in the desktop app ADD TO PLAYLIST

    digitalopus

    Published on Mar 16, 2022
    About :

    Arioso.png

    Un cordial saludo musical.

    El tema de esta semana de Hive Open Mic es: "Libertad de expresión". juntos como artistas estamos invitados a explorar estos territorios, compartiendo un terreno común como comunidad. Es por ello que hoy les traigo esta bella obra del gran compositor Johann Sebastian Bach

    En música clásica, un arioso es una forma musical para voz de solista, que ocupa la plaza intermedia entre el recitativo, de naturaleza narrativa, y la aria, más musical. El arioso apareció en el transcurso del siglo XVI, al tiempo que la monodia acompañada y la ópera, de la que es indisociable. Es usado, no solo en el canto lírico, sino en cualquier género musical donde hay un relato o el desarrollo de una acción dramática, como la cantata, el oratorio, etc. Se parece al recitativo accompagnato, con el que a menudo se confunde.

    La Cantata 156 fue escrita para el tercer domingo después de la Epifanía de 1729, y se estrenó el 23 de enero de ese año. El texto es de Picander, uno de los libretistas favoritos de Bach. De las cuatro cantatas escritas por Bach para la fiesta (72, 73, 111 y 156), fue la última y la única escrita para voz solista. Al igual que las cantatas 73 y 111, es una cantata coral, que emplea una melodía coral en varios movimientos. La Cantata 156, de hecho, emplea dos melodías y textos corales diferentes en los movimientos segundo y sexto (final), respectivamente; el segundo utiliza "Machs mit mir, Gott, nach deiner Güt" (Schein, 1628), que "Herr, wie du willt, so schicks mit mir" (Binemann, 1582) se reserva para el final.
    Eric Chafe describe la Cantata 156 como una de las dos cantatas (la otra es la 27) que comienza con la anticipación de la muerte. La Cantata 156 sirve como "oración de alguien cercano a la muerte para ser liberado del lecho de castigo por el pecado, y luego para que Dios le ayude con la enfermedad del alma". La cantata comienza en fa mayor y finalmente pasa a do mayor, después de haber descendido primero de fa a re menor hasta si bemol mayor. Claramente, el descenso representa que la enfermedad va hacia la muerte, mientras que la resolución en Do mayor podría ser una resolución positiva, ya que el hombre se entrega a la gracia de Dios.

    Separador1.png

    ENG:

    A cordial musical greeting.

    This week's theme of Hive Open Mic is "Freedom of Expression". Together as artists we are invited to explore these territories, sharing common ground as a community. That is why today I bring you this beautiful work by the great composer Johann Sebastian Bach.

    In classical music, an arioso is a musical form for solo voice, which occupies the intermediate place between the recitative, of a narrative nature, and the aria, which is more musical. The arioso appeared in the course of the 16th century, at the same time as accompanied monody and opera, from which it is inseparable. It is used, not only in lyrical singing, but in any musical genre where there is a story or the development of a dramatic action, such as cantata, oratorio, etc. It is similar to the recitative accompagnato, with which it is often confused.

    Cantata 156 was written for the third Sunday after Epiphany in 1729, and was first performed on January 23 of that year. The text is by Picander, one of Bach’s favorite librettists. of the four cantatas written by Bach for the feast (72, 73, 111, and 156), it was the last, and the only one scored for solo voice. Like Cantatas 73 and 111, it is a chorale cantata, employing a chorale melody in several movements. Cantata 156, in fact, employs two different chorale tunes and texts in the second and sixth (final) movements, respectively; the seconds uses “Machs mit mir, Gott, nach deiner Güt” (Schein, 1628), which “Herr, wie du willt, so schicks mit mir” (Binemann, 1582) is reserved for the finale.
    Eric Chafe describes Cantata 156 as being one of two cantatas (the other is 27) which begins with anticipation of death. Cantata 156 serves as the “prayer of one near death for release from the sickbed of punishment for sin, then for God’s aid with the sickness of the soul.” The cantata begins in F major and ultimately moves to C major, after first moving downward from F to d minor to B-flat major. Clearly, the descent represents the sickness moving towards death, while we might view the resolution to C major might be a positive resolution, as man surrenders himself over to God’s grace.

    Separador1.png

    Tags :

    openmic music creativecoin musicforlife palnet curie

    Woo! This creator can upvote comments using 3speak's stake today because they are a top performing creator! Leave a quality comment relating to their content and you could receive an upvote worth at least a dollar.

    Their limit for today is $0!
    Comments:
    Time until digitalopus can give away $0 to their commenters.
    0 Days 0 Hours 0 Minutes 0 Seconds
    Reply:

    To comment on this video please connect a HIVE account to your profile: Connect HIVE Account

    More Videos